Is het kopen op DVD beter dan kopen als download?

Ik wil het office pakket kopen. Ik kan deze dan downloaden nadat ik 'm heb gekocht. Voor 10 euro meer ontvang je het pakket op DVD's. Zit er een voordeel aan de DVD's en is het de 10 euro waard?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Open Office gebruikt ben je voor 0 euro klaar. Ik weet niet wat je precies nodig hebt maar verreweg de meeste mensen hebben meer dan voldoende aan dat gratis office pakket.

Antwoorden (4)

Nee, het DVD pakket heeft net echt veel voordeel. Nadat je het office pakket hebt gedownload kun je het immers zelf altijd nog branden op een dvd. Je bent dan zeker geen 10 euro aan kosten kwijt. Downloaden is in dit geval dus voordeliger.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het DVD pakket heeft niet* echt veel voordeel. Oke, bedankt voor je antwoord.
Voor 10 euro zou ik eerlijk gezegd wel voor de DVD gaan.

De reden hiervoor is simpelweg dat je niet weet of over een paar jaar de winkel waar je de software hebt gedownload nog bestaat. Downloadbare software wordt vaak door middel van DRM beschermd; de installer zal dan tijdens de installatieprocedure contact opnemen met de servers van de winkel om te bepalen of het een geldige aankoop betreft. Dit in aanvulling op de activatie-procedure bij Microsoft.

Als de winkel ondertussen failliet is gegaan heb je dus niks aan je aankoop. Bij DVD is dit (vaak) niet zo.

En als je ooit een herinstallatie van je computer moet doen is het gewoon een stuk sneller om het schijfje er in te schuiven dan opnieuw te downloaden... want zo'n gebrande schijf raak je best snel kwijt, zeg ik uit eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software is een vreemd "verkoop" artikel. Je koopt namelijk niets fysieks (zoals een dvd)maar slechts een licentie. Het extra betalen voor een dvd levert dus niets extra's op. Als je de software opnieuw nodig hebt voor een herinstallatie kan je deze gewoon weer downloaden. Het argument dat je een dvd na jaren nog kan gebruiken voor een herinstallatie gaat in de praktijk ook niet op omdat de software dan veelal verouderd is voor het dan gebruikte besturingssysteem.
Mijns inziens is de 10 euro voor de dvd's dan ook weggegooid geld.

Javaansezware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, de dvd's blijven het zelfde. die 10 euro extra betaal je omdat het op cd's word gezet, en het natuurlijk word opgestuurd. maar in principe blijft het gewoon het zelfde.