Nou ga is een keertje buiten spelen, of ga met je hond naar het bos of park (als je 1hebt) of loop een eindje met je hond ga naar het strand ga wat nuttigs doen.
misschien werken? proberen minder te gamen of een timer zetten waneer je moet stoppen om het te veel is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord van een ex-game verslaafde:
Breek je cd doormidden. Klaar

Is het een geïnstalleerd spel? Verwijderen en zorgen dat alles weg is ed
Even doorbijten en hou deze gedachten voor ogen: wat heb je eraan om te gamen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gamen kan ook als ontspanning dienen.
Dit is een nutteloos antwoord maarjhaa..
Je zou met je ouders kunnen af spreken dat je bevoorbeeld iedere dag dat je het spel niet speelt een klein bedrag geld van je ouders krijgt en als je het wel speelt je hun hetzelfde bedrag moet geven Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nutteloos is, waarom post je het dan? Gewoon een beetje vertrouwen hebben.
Probeer een timer te zetten. Beging lang en ga elke dag een stukje korter. Door die manier heb je meer tijd om andere dingen te doen. Ga in die tijd even lekker voetballen of met vrienden iets doen zodat je het naar je zon hebt zonder dat je gamed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
game verslaving is eigenlijk een nieuwe term, men toont verslavingsgedrag in gamen maar zijn in werkelijkheid niet verslaafd, je kan geen verslaving krijgen van gamen, als je stopt met gamen krijg je geen ontwenningsverschijnselen die je met een echte verslaving bv roken of alcohol wel krijgt. het enige dat je moet doen is stoppen met spelen van de game,

een game kan zeker je gedrag beinvloeden doordat je er obsessief mee speelt gezond is het zeker ook niet,. en voor je sociale omgeving is het ook niet best, gezien je tijd alleen in de game zit,. hou je bewust dat jij met je gehele lichaam alleen op een bank stoel of bed zit waarin alleen je gedachtes bij zo'n spel zit, vergeet je echte omgeving niet, blijf bewust van wat er om je heen gebeurt binnen en buiten en blijf ook actief in je eigen omgeving er zijn zeker genoeg andere zaken die gedaan moeten worden ipv gamen, verzaak daar niet te lang in ook om problemen te voorkomen, kies geen game maar zet je eigen leven voorop en leid dat leven ook,probeer niet via een game te ontsnappen aan de realiteit maar zet deze naar je eigen hand hoe jij dat graag wil.

samengevat, een game moet leuk en lucratief blijven en je zeker geen verslavingsgedrag aanmeten, mocht je erg obsessief bezig zijn met een game waardoor je jezelf verslaafd eraan vind, is het tijd om te stoppen, neem dan een pauze leg het spel weg, zet de (spel) computer niet aan, na een dag of 2 ben je uit je ritme van hele dagen spelen en is de urgentie ook al een stuk minder om bezig te zijn met de games, zet daarna een nieuw tijdstip in waarin je beperkt per dag speelt. maar wat wel jouw voldoening kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben eigenlijk ook "game verslaafd". Maar ik zie dat meer als een hobby.
Misschien is het handig dat je even vermeld aan welke games je verslaafd bent?
Dit kan ik je al meegeven: je kan om te beginnen per dag dag of per paar dagen dat je speelt een half uur minder te spelen. Binnen een paar weken zou dan bijvoorbeeld u kunnen beperken met spelen en stoppen wanneer je zelf wilt. Gelijdelijk aan stoppen dat zou moete werken.
Hoe lang speel je per dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet jezelf heel goed afvragen wat je opschiet met gamen. Wat bereik je er mee? Wat leer je er mee? Ik neem aan dat je toch iets in je échte leven wil bereiken? Ik ben er eigenlijk zeker van dat het gamen daar in geen enkel opzicht in bijdraagt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga er dan van uit dat je vanzelf ophoudt met gamen.