Simtower spelen op Windows 7 ??

Ik wil graag simtower spelen op Windows 7 Home premium, maar dat kan niet. Is het mogelijk, en zo ja hoe, om dit spel te draaien??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je even de specificaties van je pc geven en de systeemeisen van het spel.
Kimath
12 jaar geleden
simtower is al erg oud, daarom werkt het waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een spel uit 1995 ofzo. Wat ik wil weten is, of je een oud spel zoals deze toch kan spelen op een nieuw OS. Denk dat het draaide op Windows 95 maar m'n laptop heeft windows 7. Ik neem aan dat m'n laptop het spel wel aan kan kwa geheugen etc. ;)

Antwoorden (2)

Probeer het spel eens in compatibiliteitsmodus te draaien.

- Rechtermuisknop op de snelkoppeling van het spel -> eigenschappen
- Klik bovenaan op het tabblad compatibiliteit
- zet een vinkje bij 'dit programma in compatibiliteitsmodus uitvoeren:'
- Zet in het vlak daaronder de optie op 'Windows 95'
- Druk op ok en probeer het spel weer te starten.

Voor veel oude spellen werkt deze methode. Dan zet je ze op een andere Windows, meestal XP, maar voor dit spel kun je beter 95 kiezen denk ik.

Mocht dit niet werken, dan kun je proberen met DOSBox.
Kimath
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Heb je dit spel zelf ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedank voor de info. Jammer dat het op m'n premium niet kan :(
Dit al wat oudere spel kunt U in een virtuele box spelen en /of onder de Windows XP mode . Op de volgende pagina van Microsoft staat,dat het met Uw Windows Home Premium niet mogelijk is .

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Ook onder Uw Windows versie in een andere XP schil spelen - compatibiliteit- lukt helaas niet . Spijtig genoeg.

"
You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade."

Groet:Zoekertje