Programma's werken niet meer na automatische Windows update.

Gisteren heb ik bij het afsluiten van mijn laptop een automatische windows update gedaan.
Na het opstarten van weer de laptop werken een aantal programma's niet meer goed. Firefox (5.0) en MSN.
Eerst heb ik geprobeerd een systeem herstel te doen, maar dit kon niet omdat er een fout in de C: was. Deze kon ook niet worden opgespoord omdat de C: in gebruik was? Dit opgelost door bij de eerst volgende keer opstarten uit te laten voeren. Hierna kon ik weer een systeem herstel doen. Alleen niet meer van het punt vóórdat alles nog prima deed.

Geprobeerd alles te verwijderen en opnieuw te installeren, maar tevergeefs.
Iemand enig idee hoe dit kan, en hoe dit opgelost kan worden?!

De rest van de programma's werkt nog wel "gewoon".

Toegevoegd na 7 minuten:
Even ter verduidelijking wat er gebeurt als ik een van de programma's wil starten. Ze staan op mijn taakbalk, als ik er op klik dan verschijnt het "laden-rondje" en dan gebeurt er niks.

Windows 7 Home premium

Toegevoegd na 4 uur:
Hoe meer ik wil doen op mijn laptop, hoe meer programma's ik tegen kom wat niet meer werken.
Het is ook niet de bedoeling dat ik windows opnieuw installeer, omdat ik de bestanden en programma's wel allemaal nodig heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.7K

Het beste antwoord

Leg Uw originele Windows installatie cd in het daarvoor bestemde station.

Ga vervolgens naar Start >>Uitvoeren en typ het volgende in

sfc/scannow.

Volg de aanwijzingen op en start desnoods - ook al wordt dat misschien niet verwacht- opnieuw op .

Mocht U desondanks nog steeds dezelfde problemen houden dan lijkt het zinvol om een (gratis) tool te gebruiken:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Fix-WU.shtml

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt op een fout in windows syteemfiles (zie antwoord Zoekertje, maar gebruik eerst sfc /verifyonly om te checken) of een fout op harde schijf (controleer schijf op fouten, evt. in veilige modus). Maar bekijk vooral ook de logfiles op geregistreerde fouten om mogelijke oorzaak te vinden:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/What-information-appears-in-event-logs-Event-Viewer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik veronderstel dat het een fout is in de update van Windows. Ik heb weet van zeker 20 personen met hetzelfde probleem. Kijken hoe Microsoft hierop reageert...
een jaar geleden