Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet hoe dit spel heet en waar je het kan kopen?

Ik had vroeger, zo'n 10-15 jaar geleden, op de computer een heel vet spel. het spel heette Pirates! In het beginscherm kon je kiezen uit 4 nationaliteiten, English, Dutch, French & Spanish. Dan kon je kiezen wat je wilde worden: Pirate, Merchant of Privateer... als je die keuzes had gemaakt kwam je op je schip terecht. je begon altijd voor de kust van Kingston, Jamaica. het hele spel speelde zich af in de Caribbean. Je kon een beetje rondvaren, af en toe kwam je een ander schip tegen en dan kon je die laten zinken met je kanonnen of je kon er tegenaan botsen, dan moest je met de kapitein vechten. Elke keer als je een schip entert kreeg je voedsel en munitie. als je voedsel op was gingen je mannen muiten en was je game-over. Vanuit je schip kon je ook naar boven gaan, dan kon je in het kraaiennest kijken of er andere schepen in de buurt waren. Als je in het ruim ging kijken zag je je hoeveelheid voedsel, munitie etc en daar liepen telkens ratten die je kon vermoorden door erop te klikken. Als je bij een stad aan land ging kon je altijd vechten met een piraat die of met een ton geld stond of met een vrouw die jij dan moest redden.

Heeft iemand enig idee waar je dit spel kan kopen, of het nog bestaat, of heeft iemand het misschien liggen? het lijkt me zo vet om dat weer eens te spelen!! Zou het kunnen dat het sid meier's pirates is? want ik zag screenshots, dat leek er wel behoorlijk op maar dat was veel mooier... maar ik wil juist de oude versie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
522

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgensmij was het inderdaad Sid meier's pirates
Je kan het in ieder geval hier kopen:

http://www.bol.com/nl/s/games/zoekresultaten/Ntt/Sid+meiers+pirates+kopen/search/true/searchType/qck/N/3135/Ntk/games_all/index.html

Als je nog niet helemaal zeker weet of het de juiste spel is, zou ik hier kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=G43AYE3C4LA

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij is in 1987 uitgekomen, dus het zou wel eens kunnen kloppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pirates of the caribbean heet dat spel, ik had hem ook op mijn oude xbox. Ik denk dat je hem via internet (bol.com / marktplaats) kunt vinden. Of tweedehands stores, denk namelijkdat die niet meer in de schappen ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding