Kan je met een gejailbreakte iPod ook de android market erop zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Bovenstaande antwoorden zijn inderdaad correct. Het is niet mogelijk om Android Apps te installeren op een iDevice.

Daarentegen, er is wel een vorm van een alternatief.

Als je naar Cydia gaat, dan is er iets zoals 'iAndroid', daardoor kan je je iPhone dual booten (twee besturingssystemen draaien). Als je dit goed installeer (lees: Kijk uit dat je 'm goed installeert, anders kan je je iPod weggooien) dan kan je zowel iOS als Android draaien. Als je dan Android boot op je iPod Touch, DAN kan je wel Android Apps downloaden en gebruiken. Natuurlijk als je via Android loopt, kan je weer geen iOS apps gebruiken.

Dus je zult telkens moeten switchen van OS. Of dat nou fijn is..?

Tegelijkertijd iOS als Android apps gebruiken kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dit kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het besturingssysteem van de iPod (iOS) is totaal iets anders dan het besturingssysteem Android. Je kunt niet zomaar software dat voor het ene besturingssysteem gemaakt is, draaien op het andere besturingssysteem.

Het is dus niet mogelijk om de Android market op de iPod te installeren. Gelukkig zijn veel apps zowel voor iOS als voor Android verkrijgbaar.
bamibal
12 jaar geleden
Voor de iPod heet die market: installous. Op YouTube kun je leren hoe je dit heel eenvoudig installeert. Voorwaarde is dat cydia op je iPod staat. Alle downloads zijn gratis, een handige manier om een app eerst te bekijken voor je hem - wel zo eerlijk - aanschaft via de AppStore.