hoe verander ik mijn beeldschermhelderheid?

ik heb een pc met windows 7. Het is nogal fel voor mijn ogen....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
40.6K
Kimath
12 jaar geleden
Desktop of laptop?

Het beste antwoord

Door het menu van je monitor te gebruiken, het heet meestal brightness. Meestal moet je daarna ook even contrast bijstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer de sneltoets WINDOWSVLAG + X

Ben alleen niet heel zeker of dat ook op desktops werkt.. En of jij een desktop hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat regel je op de monitor zelf met de brightness setting
niet vanaf de pc
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je dus een laptop gebruikt :)
Via Start ga je naar Instellingen en dan naar Configuratiescherm. Dan kies je voor Windows Mobiliteitscentrum (als dat op een pc ook zo heet). Daar heb je het onderdeel Helderheid van het beeldscherm. Die schuif zet je dan verder naar links.
Amadea
12 jaar geleden
De kortste weg is deze:
Rechtsklik op je bureaublad
Kies 'Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen'
klik linksonder op 'Beeldscherm'
klik op 'helderheid aanpassen'
vervolgens kun je dat onder in het scherm via een schuifknopje aanpassen.