Ik heb Windows XP en ooit eens Windows Movie Maker gebruikt. Het programma start nu heel even op en crasht dan. Hoe krijg ik het weer aan de praat?

Ik heb een paar jaar geleden een filmpje samengesteld met Movie Maker en dat ging prima.
Het filmpje is intussen uit mijn computer, maar als ik nu Movie Maker op wil starten zie ik even lege beeldjes met rode kruisen erdoor.
Bovenaan staat nog de naam van het verwijderde filmpje, dan krijg ik na een paar seconde de mededeling dat er een fout is opgetreden met excuses voor het ongemak. Het programma sluit zich zonder dat ik ook maar iets heb kunnen openen.

Ik heb al eens geprobeerd Movie Maker te verwijderen en weer opnieuw te downloaden, maar ook de nieuwe versie bleek dezelfde kwaal te hebben.
Kennelijk is er iets hardnekkigs van de oude versie blijven staan maar ik kan het niet vinden.
Wie weet een oplossing?

Toegevoegd na 42 seconden:
(eindelijk eens een vraag van mij)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op welke manier start je WMM op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst vanaf snelkoppeling op bureaublad, na verwijdering en op nieuw downloaden met start > programma's > Moviemaker

Het beste antwoord

Is waarschijnlijk iets fout in het register.
Eerst Movie Maker netjes verwijderen. Daarna register opschonen met bv Ccleaner.
Dan opnieuw installeren met een versie die geschikt moet zijn voor XP.