bestanden openen office 2007

ik heb net office 2007 geïnstalleerd maar nu kan ik geen office bestanden meer openen dan geeft die aan dat die het programma op opzoeken op internet. maar als ik eerst word opstart en dan via bestand>openen een bestand selecteer opent die hem wel.

wat kan ik hier aan doen??

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Heb je na de installatie de compu opnieuw opgestart?
Blijkbaar associeert hij het bestandstype nog niet met office 2007. Klik met rechts op het betreffende bestand en kies openen met. Selecteer het juiste programma en vink "dit programma altijd gebruiken"even aan.
Als het goed is is hiermee je probleem opgelost
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan nu nog een link tussen .doc files en je oude office versie; die moet je nu leggen naar de nieuwe versie van office.

Ga met de verkenner (Windows toets + E) naar een .doc bestand. Rechtermuis en "openen met" kiezen en dan met "standaardprogramma kiezen .." Word kiezen. (c:\program files\Microsoft Office\Office ??\winword.exe. de ?? weet ik niet voor office 2007.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de installatie niet helemaal goed verlopen, want natuurlijk worden de betreffende bestandsextensies (.doc etc) binnen het installatieproces aan Office gekoppeld. Je kan het handmatig doen, zoals door anderen aangegeven, maar hoort niet zo te zijn.