Ik wil graag een spelletje downloaden : commander Keen 4 , als ik het open staat er: this game does not support fullscreen mode.

We hadden dit vroeger op onze computer en ik wil het graag weer een spelen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.4K

Het beste antwoord

COMMANDER KEEN! Dat is lang geleden dat ik daaraan gedacht heb... Gelukkig zijn er nog mensen die daar met nostalgie aan terugdenken. Ik ook! Goede oude tijd. Prince of Persia 1 was ook zo'n geweldig spel. En Duck Tales. En California Games! En Ugh! En Stunts! En Street Rod! En ga zo maar door. Nog langer geleden was er de 8088 met 4 mhz... Qbert anyone? Sokoban? Paratroopers? Bouncing Babies? Where in the World is Carmen Sandiego 1? Larry Laffer 1 t/m 3? Kings Quest 1 t/m 3? Space quest 1 t/m 3? Police Quest 1 t/m 3? Om over de Commodore 64 en de Atari nog maar niet te spreken. Goede, goede oude tijd. Ik was vier tot veertien jaar in dat decennium ('83-'93, toen kwam de Pentium 1 uit en ging alles naar de maan), en gelukkig had ik vooruitstrevende ouders die het leuk vonden om te zien hoe ik alles zelf voor elkaar kreeg. Wow, mijn hele jeugd flitst aan me voorbij. Thanks! :)

Gebruik Dosbox om al dit prachtigs te spelen.
http://www.dosbox.com/download.php?main=1

Maak een map op een makkelijke plaats (ik heb 'm bijvoorbeeld op C:\DOS gezet), zet daar je spelletje in.

Zet je KEEN4 mapje in de map C:\DOS

Start dosbox. Je krijgt dan een opdrachtregel, zo'n dos venster. Dan type je:
mount c c:\dos
c:
cd keen
keen4e.exe

... en spelen maar! :) Druk eventueel op alt+enter als je het fullscreen wilt spelen. Als het spel hapert, druk even een paar keer op Ctrl-f12 om de geëmuleerde CPU megahertzen op te schroeven.

Overigens, voor als je ergens niet voorbij komt en niet de stukjes wilt spelen die irritant zijn, zijn hier de cheatcodes: http://www.gamewinners.com/Cheats/index.php/Commander_Keen:_Goodbye_Galaxy

(Ik had 'm ook nog staan, keen 5 en 6 ook trouwens, heb het even geprobeerd, werkt prima! Ik ben snel weer gestopt voordat ik helemaal opnieuw verslaafd raak.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Dankjewel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik hem eerst unzippen voor ik hem in de map zet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet alles eerst unzippen... Anders kun je er weinig mee.

Andere antwoorden (1)

Download dosbox... Daar mee kan je oude spelletjes weer spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dosbox is hier voor gemaakt omdat oude dosspellen niet meer helemaal compatible met windows zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmz... Je was me voor :) Ook niet gek, ik heb tijdens het schrijven van dit antwoord twintig minuten Commander Keen 4 zitten spelen! :)