Screenshot zonder ‘printscreen’-toets

Zojuist was ik met een remote verbinding aan het werken op een Windows pc.
Ik wilde graag een screenshot maken op de op afstand bestuurde pc, maar mijn ‘printscreen toets’ werkte niet. Dat heb ik via een work-arround opgelost door een screenhot van mijn eigen scherm te maken en die op mijn eigen pc op te slaan.
Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om met een standaard Windows machine een screenshot te maken zonder het gebruik van de ‘printscreen toets’. Dus ook zonder een tool te installeren, gewoon via de command line of de standaard aanwezige mogelijkheden van windows.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
45.2K

Het beste antwoord

Hiervoor zijn verschillende oplossingen.

Je kunt CTRL + SHIFT + PRTSC proberen of de ingebouwde onscreen toetsenbord (Proprams->Accessories->Accessability > On-Screen keyboard)

Toegevoegd na 2 minuten:
Het virtuele toetsenbord werkt in ieder geval.

In de oude discussie (in de bron) staat nog:

CTRL+ALT+Minus sign (-) (Place a snapshot of the entire client window area on the Terminal server clipboard and provide the same functionality as pressing ALT+PRINT SCREEN on a local computer.)

• CTRL+ALT+Plus sign (+) (Place a snapshot of the active window in the client on the Terminal server clipboard and provide the same functionality as pressing PRINT SCREEN on a local computer.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ga ik eens uitproberen in m'n citrix-sessie!

Andere antwoorden (3)

Voor een printscreen via remote desktop kun je ALT-PrintScreen gebruiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kijk anders eens bij de toetsenbordopties van je verbinding:
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ging helaas dus ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je toevoeging.
Ik gebruik niet Windows voor remote sessies. Dus ik zoek echt een antwoord op mijn vraag, en geen workaround
Indien je vista of windows 7 hebt type dan in SnippingTool.exe en je kunt een screenshot maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas was dit een XP machine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals meestal :(
Via een remote desktop kan je van vanuit een menu de speciale toetsen op het te beheren computer uitvoeren. Dat werk ook zo met bv ctrl-alt-delete.
Anders kan je portable tool gebruiken zoals FastStone Capture.