Kunnen je ouders je verbieden om een game te kopen.

Ik wil heel graag portal 2 kopen maar ik kan niet internetbankieren en mijn ouders verbieden me het te kopen. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (6)

Zolang jij nog geen 18 bent hebben je ouders het uiteindelijk voor het zeggen, hoe jammer dat ook is. Ik zou nog eens met je ouders overleggen of je het toch mag kopen, en waarom het niet mag. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je ouders beslissen over alles wat jij doet tot je 18 bent. En tot je 21 bent zijn ze financieel verantwoordelijk voor je. Als je als 12 jarige in de winkel iets koopt heb je daar eigenlijk toestemming voor nodig van je ouders, maar er kan van uitgegaan worden dat je dit doet met toestemming van je ouders. Dus hoeft het niet altijd gecontroleerd te worden. Hoop dat je nu genoeg weet ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard mag dat... Als je minderjarig ( < 16?) bent val je onder hun verantwoordelijkheid en dus gaan zij daarover.

Maar, voor je ouders:
Ik persoonlijk denk dat ALS ik een spel door mijn kinderen zou laten spelen, dan zou portal héél hoog op mijn lijstje staan, want dat is 90% breinbrekend puzzelen en reactievermogen trainen en oog-handcoordinatie, en heeft maar bar weinig met geweld te maken. Bijna alle andere "shooters" zijn 95% alles overhoop knallen wat voor je bloederige geweren komt. Portal is een game uit duizenden - puzzelen bij uitstek, met een flinke scheut actie erin om je alert en gespannen te houden. Fantastisch spel.

(Ik ben overigens 31.)

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is de AMERIKAANSE leeftijdsgrens: 10 jaar en ouder. Niet 16, niet 18, maar 10. Gezien de paranoia in de Amerikaanse leeftijdsgrensinschattingen zal dit spel waarschijnlijk voor Nederland voor "alle leeftijden" verklaard worden. Als ze zelfs in Amerika al zeggen dat het voor kinderen van 10 al niet meer bar en boos is...

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik zou BLIJ zijn als mijn kind Portal wilde spelen in plaats van call of duty en crysis rommel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt goed, ik zal het eens voorstellen aan mijn game-freak, wie weet vind ik het ook wel leuk!
Kimath
13 jaar geleden
ik heb de preorder al staan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik had helemaal vergeten dat hij deze maand uit zou komen! Ik ga 'm ook maar even preorderen voor PC inderdaad :) Wilde topic starter niet jaloers maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een mede-oude-gamer : Juist. Prima spel waar vergeleken bij veel andere prutspellen eigenlijk weinig mis mee is. Perfect verjaardagskadootje. (Misschien mag-ie hem daarom niet kopen ? ;-) )
ja ze kunnen het je verbieden, maar jij kan vragen waarom. probeer samen tot een oplossing te komen (een andere game ofzo)
als ouders alleen maar verbieden is dat ook niet helemaal bevorderlijk voor jullie relatie. en probeer het ook van hun kant te bekijken, wat als het jouw kind was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonger dan 16 (niet 18 zoals boven is geantwoord) dan kunnen je ouders dat verbieden. Ouder dan 16, dan kunnen ze dat niet. Dat is het antwoord feitelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk in de jeugdzorg, pedagogisch medewerker met 12-18 jarigen. Dat is mijn bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie mensen reageren met: door vrienden laten kopen, datlijkt me geen oplossing. Dit komt je band met ouders niet ten goede. Dit via internet bestellen of door anderen laten doen is nog altijd geen oplossing om het toch te kunnen. Onder de 16, bespreek het dan gewoon met je ouders en overtuig hun ervan dat het een leuke en goede game is. Als je ouders nee blijven zeggen doen ze dat omdat ze het beste voor je willen!
portal is inderdaad wel een goed spel ik snap n niet waarom je het niet mag kopen ik zou eens vragen welk spel je dan wel mag kopen en als je dat echt wil en het mag echt niet dan heb je nog speciale oplossingen bijvoor beeld het via internet downloaden voor je pc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was juist het probleem, ik kan niet internetbankieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via internet DOWNLOADEN! :) Da's gratis, dus dan heb je geen bankieren nodig ;)