ik wil mijn foto's van de pc op een usb stick zetten

ik wil natuurlijk niet dat ik mijn foto's kwijt ben als de pc crast.
is dit een goede oplossing?
somigen zeggen dat een dvd ook niet eeuwen meegaat, hoe zit het met een memorystick.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
20.4K

Het beste antwoord

Ik raad je aan Windows Live SkyDrive te gebruiken.

Dat is een dienst van Windows Live om bestanden op te slaan op internet. Je kan dan computerbestanden online zetten en ze vanaf het internet openen. Ook kan je de bestanden delen met anderen. Je kan maximaal 25 gigabyte uploaden, met een maximum van 50 MB per bestand.

SkyDrive maakt gebruik van Windows Live ID (Hotmail-emailadres) om in te loggen. Je kan ook de bestanden die op SkyDrive staan zetten in een weblogbericht bij Windows Live Spaces.

Zie bron 2 om je aan te melden of in te loggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Alleelectronische media vergaat op den duur. Dus een echte oplossing is er niet.

Ik heb al mijn foto's in 3-voud: Op dvd, op een losse harde schijf en op de schijf in mijn PC. Elke 2-3 jaar bekijk ik alles en als een van hun faalkt dan vervang ik dat deel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is slim van je om aan back-ups te denken.
Een USB-stick kan, maar ik denk dat er geen enkel medium is dat eeuwen meegaat. Het heeft allemaal met magnetisme te maken. Ikzelf heb verschillende (externe) harde schijven en zorg dat ik een kopie van mjin foto´s op elke harde schijf heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een memorystick kan net zoals een dvd natuurlijk stuk. Zelf zou ik ze ergens uploaden op een site als ze niet heel
"privacy" gevoelig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een DVDR moet je NOOIT in de zon leggen... Dan is 't WEG data. USB-stick gaat aardig lang mee, al heb ik er al eentje verloren, eentje in de was laten zitten (was stuk), en eentje ging uit zichzelf stuk.
Een USB-stick is wel een goede oplossing om de foto's op een andere PC te kunnen krijgen.
Als je Windows gebruikt: je kunt je foto's selecteren met de shift- en/of ctrl-toets in de Windows-verkenner en vervolgens naar je stickkie slepen (dat kan bijv. de E of F schijf zijn).

Toegevoegd op 17-06-2009 23:01:06
Je kan ook bijv. lid worden van een online backup systeem:
http://www.kpn.com/extra-diensten/fotobackup.htm
(Dit is maar een voorbeeld - niet persé reclame voor KPN.)
Zij onderhouden dan meerdere backups van jouw foto's.

Toegevoegd op 17-06-2009 23:03:13
En nee, een DVD gaat zeker geen eeuwen mee. CD-rot, krassen, vingerafdrukken, UV-stralen: allemaal gevaren voor de DVD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tips om niet op één paard te gokken zijn verstandig.
Maar op het moment neemt men aan dat de data op een USB-stick minstens 10 jaar meegaat.
Als je dus de zaak elke 10 jaar naar een nieuwe stick kopiëert zit je in principe goed, waarschijnlijk vinden ze tegen die tijd nog betrouwbaardere chips uit.
Bij mij gaan ze nooit kapot, ik verlies ze veel eerder, omdat ze zo klein zijn...
AWM
14 jaar geleden
Het is zeker beter dan niets om je bestanden en foto's op een USB stick te zetten. Maar je krijgt waarschijnlijk steeds meer foto's en als je huis afbrand ben je met je USB stick ook alles kwijt.

Je zou je belangrijke bestanden ook online kunnen zetten. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor o.a. bij Google dacht ik of via een online backup zoals backup online van KPN (dat laatste gebruik ik zelf). Als je daar meer over wilt weten kan je dat beter als nieuwe vraag stellen. Over online backup is er al eens een vraag gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-backups-computer-bestanden.10785

Een USB stick gaat ook niet eeuwig mee en kan corrupt raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een speciaal gmail-account hiervoor openen.
Kun je bijna 8 Gb op kwijt en is overal bereikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AL onze belangrijke bestanden, staan op 3 externe Hd's en liggen bij de bank in onze kluis.

Voor ons de veiligste oplossing, omdat de kans erg klein is dat er bij de bank iets misgaat. (Kan uiteraard wel, weet ik :-) )
Uiteraard heb ik thuis ook nog e.e.a. op back-up staan en regelmatig werk ik de data bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meerdere backups is altijd beter... zegt zij wiens usb-sticky onlangs de geest gaf.
Goddank heb ik al mijn foto's in drievoud (Harde schijf, externe harde schijf en dvd). De bestanden die ik kwijt ben waren niet al te belangrijk... maar ik weet nu wel: ook de USB-stick moet je gewoon af en toe even backupen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets back-uppen en het dan in de kast leggen is voor lange tijd nooit goed natuurlijk. Hetzelfde geldt als je nu een bandje uit de jaren 80 terug luistert, de kwaliteit verslechterd. Voor data van computer is dat fataal natuurlijk.

Ik heb op mijn computer een data partitie, deze back ik up op een 2e schijf en op een externe harde schijf. Niet erg ideaal. Ik zie het liever op een netwerkdrive staan.

Je moet het op zo'n manier back-uppen dat je het makkelijk even terug kan zien. Niet dat je er na 2 jaar achterkomt.. Ohja, hij doet het niet meer.

Bij een fatsoenlijke back-up werkt het zo:
- Als de back-up verloren gaat, dan zorg je voor een nieuwe back-up. Simple as that.
- Als je huidige bestand verloren gaat, zet je de back-up terug.
- Je moet er op letten dat je back-up up-to-date blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een externe hard schijf kopen... Voor € 100,00 heb je er al een met een capaciteit van 1 Terrabite (is ongeveer 100.000 foto's).

De meeste zijn plug&play en sommige hebben een stroomvoorziening via de USB kabel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets gaat eeuwig mee, vooral digitale spullen niet! En één backup is GEEN backup. Bovendien is een usb stick zo klein dat het heel eenvoudig verloren gaat.

Kortom dit medium is voor een backup van foto materiaal niet heel geschikt.

Koop liever voor weinig twee externe hardeschijven en zet daarop met enige regelmaat je unieke beeld materiaal. Plaats één schijf daarna in een bankkluis of in elk geval in een ander pand.

HD 1 is de harddisk in de computer.
HD 2 is de lokale backup naast de computer.
HD 3 is de backup in externe opslag.

HD 2 en HD 3 worden regelmatig om geruild.

Vooral zakelijke gebruikers zouden zich meer bewust moeten zijn van de kwetsbaarheid van data.