wat word bedoeld met 32 bits?

Ik was Itunes aan het downloaden en toen kreeg ik een bericht dat ik een andere versie moest downloaden omdat mijn computer 64 bits is en itunes 32, wat word er nou mee bedoeld dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Op een 64 bits computer wordt de informatie door de processor in stukjes van (maximaal) 24 bits verwerkt.

Bits zijn de kleinste eenheid van informatie (de enen en nullen).

Op een 32 bits computer (besturingssysteem) worden kleinere stukjes tegelijk verwerkt, wat langzamer gaat.

Nu is het mogelijk dat een besturingssysteem dat geschikt is voor 64 bits bewerkingen niet alle software die voor 32 bits geschikt is kan gebruiken en dat er daarom een voor 64 bits geschikte versie moet worden gedownload.

Toegevoegd na 34 minuten:
'(maximaal) 24 bits' moet uiteraard '(maximaal) 64 bits' zijn.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je operatingsysteem 64 bits is, dan is het ook het beste om 64 bits applicaties te gebruiken, omdat het dan sneller is.

Toegevoegd na 6 minuten:
32 bits betekent dat de instrukties die de computer krijgt 32 eentjes of nulletjes (bits) lang is.

Veel programma's die zijn ontworpen voor een computer met een 32-bits versie van Windows, kunnen ongewijzigd worden uitgevoerd op een computer met een 64-bits versie van Windows. Er kunnen echter prestatieverschillen optreden. Als een 32-bits programma gebruikt maakt van eigen stuurprogramma's, werken die wellicht niet naar behoren in een 64-bits omgeving. Als u een 64-bits computer hebt, kunt u het beste programma's uitvoeren die zijn ontworpen voor een 64-bits computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
64 bits gaat uiteraard dubbel zo snel werken dan 332 bits. Dus is het zeker aan te raden om in jouw geval de 64 bits te donwloaden omdat je comuter reeds 24 bits ondersteund. Je kan het hieronder is nalezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een 64 bits processor werkt sneller dan een 32 bits hij kan zijn gegevens sneller verwerken.en dus sneller in het geheugen plaatsen

Je kan het zien als een snelweg hoe breder de weg
hoeveel meer auto hij aan kan en hoe sneller dus iedereen op zijn bestemming is.
capthavoc
13 jaar geleden
De architectuur van de hedendaagse PC is gebasseerd op een 32bits processor, hierdoor zijn er in totaal 2^32 (4294967296 = 4GB) adressen beschikbaar. Bij het starten van de PC kent het BIOS na het initialiseren van alle hardware een hele range adressen toe aan de hardware resources (IOxAPICS, PCI space, VGA en andere Memory Mapped IO ranges). De resterende adressen worden vervolgens door het BIOS in een tabel gezet welke de beschikbare adressen voor het OS definieert. Dit zijn dus per definitie minder dan de 4294967296 (4GB) adressen.
In beide gevallen blijft er van het fysiek geheugen maar 2.84GB nuttig door het OS te gebruiken geheugen over. Afhankelijk van de geïnstalleerde hardware kan dit meer of minder zijn. Bij Windows Vista 32bit zal dit maximaal 3.12GB zijn, meer kan dit OS niet adresseren.

64bit kan tot 64gb geheugen adresseren.