Kun je een papier inscannen op je pc,zodat je het later kunt bewerken met bijv. microsoft exel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.4K

Het beste antwoord

Zoals net gezegd werken de meeste programma's met OCR Optical Charater Reading en dit wordt dan merendeels geconverteerd naar een tekstprogramma en niet maar een rekenprogramma. Maar er kan natuurlijk altijd iets bestaan die het wel kan maar merendeel zal je op programma's met convertatie naar tekstverwerkingsprogramma botsen.

Ik zeg het niet veel maar eens hardnekkig zoeken op google... dit programma zal waarschijnlijk betalend zijn als het al dan niet bestaat omdat het ook niet zoveel voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn scanners die het op een bepaalde manier scannen dat dat je het kan bewerken(met name tekst). Dit hangt echter af van het type scanner dat je hebt;) Mss eens de opties van de software bekijken die je ooit bij je scanner geleverd kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met kurzweil kun je dit doen, maar om dit zelf aan te schaffen is voor vele (en mijzelf) veel te duur, dit kan echter vaak wel bij bedrijven of scholen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste scanners van tegenwoordig hebben een applicatie bij de software waarmee je in ieder geval teksten kan inscannen en bewerken, weet niet of dat ook werkt met excel. Deze software werkt met OCR (optical character recognition).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan alleen als platte text, dus niet rechtstreeks in een spreadsheet programma. Dus als het 'papier' iets anders bevat dan een verhaal in een toegelaten font, dan komt er onzin uit. Je moet hel handig zijn om er iets van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is wel zoiets maar meer voor teksten en niet cijfers.
Je kunt het in ieder geval eens proberen met SimpleOCR.

Teksten uitgeprint met de computer kan dit programma het redelijk goed herkennen. Voor handgeschreven teksten zul je de Pro versie moeten aanschaffen die al ietsjes duurder is.

De tekst kun je dan scannen met elk willekeurig scanapparaat. SimpleOCR toont dan een voorbeeld, die kun je dan nalezen of er eventuele fouten inzitten. En als alles goed is dan kun je het exporteren naar een Word bestand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan alleen, als de scansoftware de optie OCR heeft. Dit staat voor Optical Caracter Reading. IK heb zelf de ervaring, dat je een dergelijke scan kan inlezen in Word.