is er een gratis programmatje dat met de brute force attack een wachtwoord kan achterhalen? zie toelichting!

Ik heb ooit eens wat documenten van mezelf ingepakt met rar en beveiligd met een wachtwoord, hoe stom kan je wezen dat wachtwoord te vergeten, maar wil wel heel graag die documentjes terug.

Is er iemand die een echt gratis programmatje weet die dit kan doen, het mag ook een trial zijn die dit maar 1 keer kan uitvoeren.

13 jaar geleden
in: Software
3.3K

Antwoorden (1)

Dit is een vraag waar ik met een wat dubbel gevoel antwoord op geef. Je zou aan de ene kant hopen dat zo'n programma er is, aan de andere kant juist niet, want dat betekent dat je met zo'n password toch niet echt veilig bent.

Mijn nieuws hangt er gelukkig ergens tussenin. Laten we zeggen dat ik hoop dat het jouw probleem oplost (en je daarbij gelijk vertelt je wachtwoorden voortaan beter te kiezen), maar dat de hoop op een goede beveiliging nog steeds niet verloren is.

Kijk eens op http://www.rarpasswordcracker.com/

Het blijft een brute-force attack: gewoon veel proberen totdat het lukt, maar het is gebaseerd op een dictionary attack; hoe gecompliceerder jouw password is (combinaties cijfers, kleine letters, hoofdletters, tekens, maar ook de lengte van het wachtwoord), hoe kleiner de kans is dat je succes zult hebben. Als het programma er niet in slaagt, is dat aan de ene kant slecht nieuws voor jou, maar goed nieuws voor wie erop moet kunnen vertrouwen dat een goed password de documenten veilig opslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ja ik weet het, slim is het niet, tegenwoordig ben ik er ook wat voorzichtiger mee, doet helaas niks af aan toen. helaas doet deze shareware versie alleen bestanden met wachtwoorden tot 3 karakters en als ik dat wil starten, dan gebeurd er eigenlijk niks anders dan dat het programma aangeeft dat het niet reageert (reageert niet in scherm) Ik ben meestal wel zo slim om geen standaard woorden te gebruiken, denk alleen wel dat dat wachtwoord ook nog niet voldeed aan alle adviezen van tegenwoordig. In ieder geval bedankt voor het mee denken.
sterredag
13 jaar geleden
ach kijk aan het duurt even en dan loopt hij toch, helaas is het gebaseerd op een engelstalig woordenboek :(