Blue screen bij installatie XP-PRO_nl, maar wat kan ik doen om op deze harde schijf (160 gieg) XP erop te krijgen?

Ik heb hier op moment een wat ouder type PC in huis:

Moederbord : 775 i65GV
Chipset : Intel i865GV
Processor :Intel Celeron D 326 @ 2533 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) 82865G Graphics Controller
Harde Schijf : 160 GB

Deze wil ik schoon en klaar zien te krijgen voor gratis uitleen aan mensen die in nood zitten en/of minimum inkomen hebben.

Oke via BIOS nu CDROM/DVD ingesteld om via de bootable XP versie te installeren, eerst beeld gewoon van se set-up, zoeken naar systeem vereisten, dan poosje ratelen voor herkenning van tig onderdelen en ineens: beng, steeds weer deze blue screen bah.

Via google kwam ik niet verder dan dat het om te oude videodrivers ging oid?

Iemand hier met tips of suggesties, hoe nu verder?

Toegevoegd na 17 uur:
Dank voor de tips of suggesties !
Maar helaas is gistermiddag na weer een poging XP te installeren, nu hoogstwaarschijnlijk hele moederbord 'overleden'....ze zwijgt en 'geeft nergens licht meer' ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik vrees dat je bios iets onthoud, waardoor je dit beeld krijgt, meestal dan reset ik mijn bios even, door de batterij te verwijderen op het moederbord. Dan staat die weer op fabrieksinstellingen. Kan dus een driver zijn, wat ooit is geïnstalleerd geworden, en die nu in je bios staat, en daardoor het conflict veroorzaakt met windows. Toegevoegd na 1 minuut: Wel even de stroom ervan afhalen van te voren...;-)

Mijn idee is dat er iets niet goed is met het geheugen. Als je nog een ander bankje hebt liggen, moet je dat eens proberen.

Ik had precies dezelfde probleem, het komt omdat XP nog niet SATA compitabel is en nog IDE gebruiken. Daarom moet je je XP installatie CD Slipstream zoals het heet, heb ik een tijd terug moeten doen, als je slipstreamd zet je de SATA drivers bij de anders drivers op de cd zodat die de SATA drive wel herkent en dat je geen BSOD krijgt. Hier de uitleg die ik heb gebruikt om mijn XP cd te slipstreamen. http://www.digitgeek.com/how-to-slipstream-sata-drivers-into-xp-cd/ Als je een beetje iets van pc's weet is dit zo klaar, en anders gewoon alles stap voor stap doen dan kom je er ook wel uit.

Ik heb ff op je foutmelding uit je bluescreen gegoogled en volgens verschillende fora schijnt het toch iets met het geheugen te zijn. Als tip: RAM verwisselen of in een andere bank zetten (evt. bij de installatie slechts 1 RAM element gebruiken, maar dat heb je al) en opnieuw proberen. Je kan het geheugen ook testen door hier http://www.memtest86.com/ memtest te downloaden, op CD zetten dan booten. Het kan ook evt. een fout op de schijf zijn (chkdsk /r /f op die schijf al eens laten lopen?).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100