Hoe kun je een stem uit een bestaand liedje halen?

Ik kan geen instrumentale- of karaoke versies vinden van bepaalde bestaande nummers die we zelf moeten zingen.Ik weet dat er zoiets als "voice killer" bestaat, maar vind tot nu toe alleen sites waar je er aardig wat voor moet betalen; kent iemand free software die dit ook kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.7K

Het beste antwoord

Behalve de voice wordt daarmee meestal de muziek ook gekild. Er zijn programma's die de specifieke golfvorm van de menselijke stem onderdrukken, maar dit wordt meestal gebruikt om andere geluiden hoorbaarder te maken. De politie gebuikt zulke technieken.

Voor muzikale doeleiden is het een zootje als je tenminste serieus wan karaoke wil gaan doen. Ik bedoel je wil toch wel wat goed klinkende muziek hebben om mee te kunnen zingen nietwaar?

In principe is het alleen mogelijk als de oorspronkelijke opnamen op een multi track recorder zijn gemaakt en dan ook nog als ze de zangpartijen op een apart spoor hebben opgenomen. Als je dan beschikt over de originele opname op een multi track kopie van de oorspronkelijke opname en je heb zelf een multitracker, al dan niet softwarematig, dan kan je de zang bij de muziek weg mixen en toch goede muziek over houden.

Die software die jij bedoelt is voor spionage freaks die zichzelf ook volproppen met kleine zogenaamde Full HD (niet dus) cameraatjes en andere afluister apparatuur. In de professionele muziek wereld heb ik niemand er serieus over horen spreken. (ik zit op diverse fora over dit onderwerp)

Als dus de muziek zonder zang track niet voorhanden is, dan is het dus jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleine aanvulling, de software die hier en daar te vinden is werkt tot op zekere hoogte goed. Waar je alleen wel op moet letten is dat de stem "in het midden"moet zitten.
stereo stemgeluid wordt heel lastig. werk bij voorkeur met een zo groot mogelijk bestand. (dus niet proberen met mp3's)
wav van een goede bitrate is te adviseren.

Andere antwoorden (2)

Er is wel 'free' software, maar of het goed werkt kan ik je niet vertellen. Misschien zou je deze eens kunnen proberen: http://www.karafun.com/karaokeplayer/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk(e) liedj(s) zoek je ?
ik heb een hele reeks.
mp3 met soms evt cdg (text)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek Big Spender en Fever, beide in de oorspronkelijke uitvoering van Peggy Lee...heb je die misschien?