Als jij als beheerder uit een groep stapt, word iemand anders een beheerder en blijft de groep bestaan.

De oplossing is om eerst alle andere deelnemers te verwijderen uit de Whatsapp groep, tot je zelf als enige over bent.
Daarna stap je zelf uit de groep, en word deze verwijderd omdat er geen deelnemers meer zijn.
Ritsuka
2 jaar geleden
HeerVoldemort
2 jaar geleden
- klopt niet. Beheerder of geen beheerder, de groep blijft bestaan op de telefoons van oud deelnemers. Ze kunnen geen berichten meer plaatsen, maar wel alles teruglezen.
TurfGraver
2 jaar geleden
HeerVoldermort, de groep bestaat dan niet meer.
Eventueel lokaal data is wat anders.
LeonardN
2 jaar geleden
@HVDM De groep boyband "Backstreet Boys" bestaat niet meer.
Hun CD's/muziek is nog steeds te luisteren te koop. Zo spreek je ook over whatsappgroepen. Je verwijdert de groep (deze bestaat dan niet meer), maar de berichten blijven nog steeds te lezen.
Dat kan niet. Je kan hooguit de groep opheffen door iedereen te verwijderen en er zelf ook uit te gaan. Maar de groep en alle eerdere inhoud blijft beschikbaar op de telefoons van de oude deelnemers.

Je kan sinds kort wel een termijn instellen hoe lang oude berichten in een groepsapp bewaard moeten blijven. Maar zelfs dan, kunnen mensen screenshots maken of een chathistory opslaan.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Het is maar wat je onder verwijderen verstaat. Je eigen link geeft aan hoe je de groep kunt verwijderen. Dat is de vraag. De vraag is niet hoe je alle data bij iedereen verwijdert.
(Min niet van mij)
LeonardN
2 jaar geleden
-min
Wat SimonV zegt. Of de site die je zelf linkt:
"Groepen verlaten en verwijderen
Als groepsbeheerder kun je een groep verwijderen voor alle groepsdeelnemers."