Wat kan ik doen tegen iemand die mijn gegevens bekend heeft gemaakt?

Iemand in mijn persoonlijke omgeving heeft een insta account van 25k volgers, echter heeft hij mijn adres naam en gezicht bekend gemaakt op zijn insta. Mag ik dingen terug lekken en kan ik hem aanklagen

2 jaar geleden
1.4K
Antoni
2 jaar geleden
Alleen de officier van justitie kan iemand, in zijn functie als openbaar aanklager namens 'de staat' of 'het volk', aanklagen. Jij kan daarvoor aangifte doen bij de politie.
Utrecht
2 jaar geleden
Dingen terug lekken laat de zaak alleen maar verder escaleren.
Heeft de persoon jouw gegevens bewust online gezet, wetende dat hij niet akkoord bent? Of zou het ter goeder trouw kunnen zijn? (ik sta ook wel eens ergens op een foto die iemand anders online zet).
Als het iemand in jouw persoonlijke omgeving is: spreek hem/haar hierop aan. Spreek je probleem uit.
LeonardN
2 jaar geleden
@Utrecht
"(ik sta ook wel eens ergens op een foto die iemand anders online zet)."
En staat daar dan ook jouw naam en adres bij?

Antwoorden (1)

Nee, je mag geen informatie teruglekken. Ja, je kunt hier wel aangifte van doen. Ik zou ook een misbruik melding doen bij Instagram.
Aanvulling: Zie link voor hoe te melden bij Instagram. waarschijnlijk op korte termijn de effectiefste aanpak.
Toegevoegd op 17 mei 2021 11:18: bron, tekst
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Vóór het doen van aangifte is het altijd aan te raden te proberen zelf een oplossing te vinden voor het conflict. Dat kan, als partijen dat willen, ook met bemiddeling van een derde persoon.