Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen iemand die mijn gegevens bekend heeft gemaakt?

Iemand in mijn persoonlijke omgeving heeft een insta account van 25k volgers, echter heeft hij mijn adres naam en gezicht bekend gemaakt op zijn insta. Mag ik dingen terug lekken en kan ik hem aanklagen

2 jaar geleden
1.4K
Antoni
2 jaar geleden
Alleen de officier van justitie kan iemand, in zijn functie als openbaar aanklager namens 'de staat' of 'het volk', aanklagen. Jij kan daarvoor aangifte doen bij de politie.
Utrecht
2 jaar geleden
Dingen terug lekken laat de zaak alleen maar verder escaleren.
Heeft de persoon jouw gegevens bewust online gezet, wetende dat hij niet akkoord bent? Of zou het ter goeder trouw kunnen zijn? (ik sta ook wel eens ergens op een foto die iemand anders online zet).
Als het iemand in jouw persoonlijke omgeving is: spreek hem/haar hierop aan. Spreek je probleem uit.
LeonardN
2 jaar geleden
@Utrecht
"(ik sta ook wel eens ergens op een foto die iemand anders online zet)."
En staat daar dan ook jouw naam en adres bij?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je mag geen informatie teruglekken. Ja, je kunt hier wel aangifte van doen. Ik zou ook een misbruik melding doen bij Instagram.
Aanvulling: Zie link voor hoe te melden bij Instagram. waarschijnlijk op korte termijn de effectiefste aanpak.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 17 mei 2021 11:18: bron, tekst
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Vóór het doen van aangifte is het altijd aan te raden te proberen zelf een oplossing te vinden voor het conflict. Dat kan, als partijen dat willen, ook met bemiddeling van een derde persoon.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding