Hoe geraak ik af van de (spam) berichtverzoeken op Facebook?

Ik krijg tegenwoordig elke dag berichtverzoeken. Het zijn altijd accounts die zogenaamd uit zijn op sex, altijd zogezegd aantrekkelijke vrouwen...
Ik weet niet hoe ik dit kan laten ophouden.

9.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Gewoon melden en blokkeren. Komt helaas in golven, ik ben er nu net weer even vanaf.
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Ik meld en blokkeer ze voortdurend, maar het blijft al enkele maanden bezig.

Antwoorden (1)

Helemaal stoppen zal niet makkelijk gaan. Dat is het vervelende van spam, of het nu via social media is of via email.
Maar je kunt Facebook wel helpen deze pagina's aan te pakken. In een facebookbericht staan helemaal aan de rechterkant, op de regel van de naam van de pagina drie puntjes.
Als je daar op klikt kom je in een menu. waarin je verschillende zaken met het bericht kunt doen. Helemaal onderaan staat de optie, waarmee je de pagina kunt rapporteren (en uiteindelijke voor jezelf blokkeren).
3 jaar geleden
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Ja, dat doe ik telkens, maar ze blijven komen van steeds andere accounts