Kun je EXIF-data achterhalen van foto's op Facebook?

Iemand heeft foto’s in elkaar geknutseld en op Facebook gezet.
Is het voor mij mogelijk om de exif data van de foto te achterhalen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
gvrox
3 jaar geleden
De exif data waarvan ? Is er van meerdere foto's 1 foto gemaakt ?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vanaf welke plaats/ telefoon de foto geplaatst is, er stonden ook andere foto’s op de site en ik heb een vermoeden wie de persoon is dus wil achterhalen of de foto’s uit die plaats komen
gvrox
3 jaar geleden
Wat is er dan "in elkaar geknutseld" aan?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn hoofd op een ander lichaam. Ik zal het beter uitleggen Iemand heeft een nep account en daarop foto’s geplakt waar ik op sta. Ik wil de herkomst van zijn andere foto’s van die pagina achterhalen om te kunnen kijken of mijn vermoeden klopt of hij het heeft gedaan

Antwoorden (1)

Dat kan niet, Facebook stript de (meeste) EXIF data.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke dank je wel! Enig idee welke gegevens wel blijven bestaan?
gvrox
3 jaar geleden
Volgens de link bij Bronnen: gaat copyright-informatie niet verloren; maar je kunt toch gewoon zien welke informatie er nog is in de foto's die je noemt ? Of is je vraag eigenlijk, hoe kan ik in het algemeen de exif data inzien van een afbeelding ?