Is Signal echt veilig of zijn er nog opties om af te luisteren?

Een veilig alternatief voor WhatsApp zou de chatapp Signal zijn. Hoe weet je of Signal echt veilig is en dat mensen geen manieren hebben gevonden om de app alsnog te onderscheppen?

1.3K

Antwoorden (1)

De stichting achter Signal maakt zich sterk om de applicatie veilig te houden tegen hackers, de hele keten van beveiliging is bovendien open source wat zoiets betekent dat iedereen met kennis van zaken het mechanisme kan toetsen en waar nodig verbeteren. Of je écht veilig bent berust op vertrouwen, en dat vertrouwen moet je waarmaken, zoals Apple nooit inzage heeft gegeven in de broncode of achterdeurtjes heeft ingebouwd in het iOS zodat FBI/CIA makkelijk in geconfisqueerde iPhones van verdachte personen kan komen.