Als iemand een screenshot maakt van je Snapchat en dat met anderen deelt, is dat dan strafbaar?

Ik heb net een foto met iets gestuurd op Snapchat omdat ik ruzie had met iemand. Ik heb dat naar die persoon gestuurd en dat is gescreenshot zodat ze dat kan laten zien aan anderen. Volgensmij mag dit niet omdat ik dat alleen naar haar heb gestuurd. Weet iemand of dat strafbaar is en ook waarom dat strafbaar is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik denk niet dat dit strafbaar is nee
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor zover ik weet ik dat niet strafbaar, alleen als het een sexy foto was. Wel gewoon lullig
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
hangt er denk ik vanaf wat voor foto het is want als het een naakt foto is of iets in die richting dan wel.
TomVanA
3 jaar geleden
In zoverre ik weet, kan er geen portretrecht plaatsvinden op een screenshot of Snapchat foto.
Dus in theorie niet strafbaar. Maar het verspreiden van seksuele getinte foto’s is wel strafbaar.

Antwoorden (1)

Ja, dit is strafbaar wanneer deze beelden zonder toestemming van degene op de foto of video worden verspreid. Komen deze afbeeldingen van een gehackte computer, dan valt dit onder computervredebreuk. Als het gaat om beeldmateriaal van een minderjarige is het verspreiden ervan altijd strafbaar.