Kan je van elk bedrijf een review schrijven op Google?

van de meeste bedrijven bijv. bouwmarkten of restaurants staan reviews op internet; kan je van elk bedrijf een Google review maken? ik wilde er 1 plaatsen maar kon het bedrijf niet vinden op internet

3 jaar geleden
3.8K
Pieterke
3 jaar geleden
heb je ook op Trustpilot en op Klachtenkompas gekeken?
Castle
3 jaar geleden
Een bedrijf heeft een adres. Heb je hier al op gezocht?
SentWierda
3 jaar geleden
Bedoel je een review op de website van het bedrijf? Of bedoel je een speciale reviewwebsite?
Als het gaat om een review op de website van het bedrijf, houd er dan wel rekening mee dat dit een vertekend beeld kan geven: klanten met gunstige ervaringen worden soms uitgenodigd een review te schrijven. Dat gebeurt bij klanten met negatieve ervaringen niet....
LeonardN
3 jaar geleden
bolt77 bedoelt Ga naar Google https://www.google.com
Tik een willekeurig bedrijf in
Het bedrijf wordt gevonden.
A.Rechts geeft Google een recensie, of eerder een 5-punten systeem. Ook kan je op de recensies klikken.
Of
B. Er komen geen punten en recencies. Een voorbeeld van een bedrijf met 1200+ Google recensies.
https://www.google.com/search?q=restaurant+olijfje&oq=restaurant+olijfje&aqs=chrome..69i57j0l7.4377j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Als je recensies wil voor Albert Heijn zal je een SPECIFIEkE Albert Heijn moeten zoeken, dus "AH Zaandam Hermitage". @Pieterke
Dat beantwoord de vraag niet. Dat is een alternatief. @bolt77
Kon je het bedrijf niet vinden op internet OF kon je de Google-recensie niet vinden van dat bedrijf?
bolt77
3 jaar geleden
het bedrijf heet "Samen Leren Leven" uit Veenendaal

Antwoorden (2)

Van ieder bedrijf die op google staat kan je een review geven.

Maar zoals je zegt, indien dit bedrijf nergens op het internet te vinden is, dan kan je er ook geen review over schrijven natuurlijk. tenzij op FB ofzo met hun naam erbij :)
3 jaar geleden
Nee niet van elk bedrijf dat je kan vinden op Google of dat bestaat kan je een Google-recensie schrijven.
Bedrijven kunnen zelf instellen of mensen een recensie achter kunnen laten als ze eenmaal hun bedrijf bij Google hebben aangemeld (zodat je rechts de info ziet op google.nl). Bedrijven hebben zich niet altijd aangemeld, of kunnen dus kiezen de recensie-mogelijkheid uit te laten.

https://support.google.com/business/answer/7035772?hl=nl
Alle bedrijven die hun korte naam in Google Mijn Bedrijf hebben geclaimd, kunnen een deelbare korte URL maken waarmee klanten reviews kunnen achterlaten.

Als je een recensie wil achterlaten van een bedrijf wat niet op Google te recenseren is, zal je een alternatief moeten zoeken.

Op Trustpilot kan je een bedrijf welke nog niet door hen is geïndexeerd zelf opgeven. Maar dat heeft geen impact op Google natuurlijk.
https://nl.trustpilot.com/search?query=goeievraag

Een voorbeeld van wat de vrager bedoelt:
https://www.google.com/search?q=restaurant+olijfje&rlz=1C1CHBF_enNL878NL878&oq
Dit bedrijf heeft dus zelf aangegeven dat ze Google-recensies via Google laten zien.
Toegevoegd op 29 september 2020 11:43: afbeelding
Plaatje bij antwoord