Op sociale media wordt hiermee op dinsdag 2 juni 2020 massaal stilgestaan bij de dood van George Floyd en het bredere protest tegen politiegeweld en institutionele discriminatie in de VS. Instagram en Twitter staan vol met zwarte vierkanten in het kader van 'Blackout Tuesday'.

Het initiatief ontstond vorige week, de laatste week van mei 2020, in de muziekindustrie, met een oproep vanuit platenmaatschappij Atlantic Records. Via de hashtag #TheShowMustBePaused werd aan collegabedrijven gevraagd vandaag een 'pauze' in te lassen door onder meer geen nieuwe muziek uit te brengen, de kantoren te sluiten en niets te plaatsen op sociale media.

Met #blackouttuesday is deze beweging nog groter geworden.
Toegevoegd op 02 juni 2020 14:58: bron