Ik ben opgelicht op marktplaats, wat kan ik nog meer doen om mijn geld terug te krijgen?

Ik wil me geld terug. Hij heeft me opgelicht. Ik weet niet wat ik moet doen want ze adviseren me allemaal op contact op te nemen met politie, Wats ik ook al heb gedaan en met marktplaats zelf. Is er enige actie die ik zelf kan uitvoeren om me geld terug te krijgen? Ben 18 en nog maar student en heb het geld hard nodig. Ik heb alles van hem behalve zijn adres. Heb al openbaar gemaakt dat ie oplichter is etc, maar ik wil me geld terug het ging om 100 euro

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Z512099
4 jaar geleden
Je kan nog weinig meer doen, dit noemt men ‘leergeld’.
paulus811
4 jaar geleden
Zowel de politie als MP doen niets voor je. Je ontvangt op een gegeven moment een mail dat geen verder onderzoek wordt gedaan en daarmee is de kous af. En hoezo heb je 'alles'? Het enige wat zal kloppen zijn de bankrekening en tel.nr., maar daar kun je niets mee. Wellicht zet degene nog meer advertenties, dan kun je bieden en ophalen. Ga dan eens langs met iemand die een 'lieve' hond heeft...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Balen dit zeg, maar leer er van en ondanks het veel geld voor je is.
Volgende keer betalen met MarktplaatsPay of ter wijl Paypal.
Dan heb je een tussenpersoon, dat is voor een reden nietwaar?
(En het is 'mij' en niet me.) Ben wel benieuwd waarmee en hoe je dan bent opgelicht, maar dat ter zijde.
Succes
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
hoi, je kan een e-mail sturen naar undercover in nederland, zij zoeken die zaken tot de boden uit. jij ben waarschijnlijk niet de enige die door die persoon is opgelicht. het klinkt overdreven maar ik zou het echt doen voor die persoon nog meer slachtoffers maakt
Pieterke
4 jaar geleden
Je krijgt waarschijnlijk nog van Marktplaats de vraag of je tevreden bent over de verkoper. Maak hem zo zwart mogelijk (als zijn account nog niet is verwijderd).
Verder met je helaas je verlies nemen.

Antwoorden (1)

“Ik heb alles van hem behalve zijn adres”: zelfs dat is niet zeker… het kan een tussenpersoon zijn of iemand die niet weet dat zijn gegevens misbruikt worden.

Ik neem aan dat je de melding hier hebt gedaan:
https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
In dat geval kun je weinig meer doen.

De kans dat de oplichter gepakt wordt is helaas gering.
Uit cijfers van het CBS blijkt dat maar vier op de tien slachtoffers melding maakt van oplichting bij de politie of het Landelijk Meldpunt Internetoplichting. Volgens het statistiekbureau vond 30 procent van de mensen die geen melding maakten van de oplichting het incident niet belangrijk genoeg om het te melden. 22 procent zou denken dat een melding geen verschil zou maken. Van de mensen die fraude meldden, kreeg één op de tien de financiële schade vergoed. De meeste mensen waren hun geld kwijt.
SimonV