Wat betekent de knipoog emoticon precies?

En dan bedoel ik de gewone knipoog emoticon. Niet die met knipoog en tong uit de mond. Ik heb namelijk het idee dat ik deze emoticon verkeerd gebruik. Dus.... ik denk dat die emoticon gewoon een vriendelijke knipoog betekent als je een grapje maakt. Klopt dit?

21.4K

Antwoorden (2)

Het is inderdaad de vriendelijke knipoog, ofwel de winking face.
Onder de link heb je ze allemaal bij elkaar mét de beschrijving.
Toegevoegd op 23 augustus 2019 18:46: afbeelding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Winking face betekent een knipogend gezicht, dan zegt het nog niks over de intentie: grappig, sarcastisch, flirtend.... Het knipoogje schijnt voor sommigen echt beledigend te zijn.
Deze emoji betekent inderdaad een knipoog.
Alleen schijn je toch uit te moeten kijken, indien je de knipoog gebruikt.
De emoji is duidelijk, maar een knipoog wordt door iedereen anders geïnterpreteerd.

Houd rekening ermee naar wie je een knipoog stuurt: leeftijd persoon, gebruikt hij of zij ook emoties, in welke context gebruik je hem.....

Want er zijn inderdaad ook mensen die de knipoog sarcastisch gebruiken.
En er zijn mensen die de knipoog flirtend gebruiken.

Gebruik de knipoog gewoon op jouw manier: grappig. Doe ik ook.
Als de knipoog flirtend geïnterpreteerd wordt, heb ik een probleem, want dan ga ik nogal los ;-)

https://beam.eo.nl/artikel/2018/07/deze-6-emojis-gebruik-jij-al-jaren-verkeerd/
https://www.ze.nl/artikel/243013-een-lesje-flirten-met-emojis
Zo zie je dat de betekenis 'grappig' helemaal verkeerd begrepen kan worden.
Succes;-)
Toegevoegd op 23 augustus 2019 18:47: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Castle
4 jaar geleden
Duidelijk, goed en dus een plus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Eens met @Castle !