Hoe kiest FB de 'mensen die je misschien kent'?

Aan de rechterkant op FB zie ik vaak eenzelfde persoon terugkeren die FB benoemt als 'mensen die je misschien kent'. Kan dat betekenen dat die persoon vaak op je profiel kijkt of is er een heel andere reden waarom FB die persoon telkens weer laat zien? Ik heb één gemeenschappelijke vriend met die persoon.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Ik heb één gemeenschappelijke vriend met die persoon."
Dat is precies een parameter die wordt meegenomen in het algoritme om mensen die je misschien kent als suggestie voor te stellen...

Antwoorden (3)

Dat is gebaseerd op de gegevens die jij zelf hebt ingevuld en bij wie jij hebt aangegeven dat het jouw vrienden zijn. Daarmee is eenvoudig te matchen wie elkaar zouden kunnen kennen.

Alleen voor het spelen van één spel heb ik zelf een facebookaccount aangemaakt met fake naam en geboortedatum en verder helemaal niets ingevuld. Daarbij menen ze toch personen te kunnen opperen die ik misschien zou kennen. Dat kan dan alleen zijn gebaseerd op die valse geboortedatum en de deelname aan datzelfde spel. Er zit dan ook geen enkele bekende bij, dat zou onmogelijk hebben gekund.
. . .
Vermoedelijk zal jouw zoekgeschiedenis óók in de gaten gehouden worden en zul je namen in die lijst te zien krijgen van wie jij - terwijl je op Facebook ingelogd was - het profiel hebt gezocht.
Toegevoegd op 06 augustus 2019 20:54: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Matchen op basis van woonplaats, leeftijd, werk, etc. Hoe meer info jij over jezelf opgeeft, hoe meer fb jou 'kent' en dus denkt : o, maar dan zal hij hem of haar ook mogelijk kennen.

Info die je opgeeft is niet alleen gebaseerd op je profiel, maar ook op je berichten en je likes van berichten en pagina's. Plus je surfgedrag welke wordt gevolgd zolang je je niet afmeldt op Facebook.
4 jaar geleden
Gemeenschappelijke vrienden, hoe vaak je in de buurt bent van de ander (telefoon), posts die je liked op gelinkte profielen bijv. insta twitter tagged.