Kan Youtube mijn Youtube kanaal afknijpen of manipuleren?

Het valt mij nl. op dat het aantal abonnees in korte tijd snel is gegroeid, maar plotseling net voor de 1000 abonnees dat mijn kanaal a.h.w 'bevroren' wordt. Ook zie ik plotseling geen enkele views meer van mijn recente video's terwijl ik daar nog nooit last van heb gehad. Ook het aantal abonnees groeit op onverklaarbare wijze niet meer. Wat doet Youtube met mijn kanaal?

4 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Dat zouden ze op zich kunnen doen maar waarom zouden ze?
"Wat doet Youtube met mijn kanaal?"
Je gaat er dus vanuit dat YouTube er iets mee doet?

Antwoorden (1)

YouTube doet eigenlijk niets specifieks met jouw kanaal, maar met alle kanalen op YouTube.
Het algoritme dat bepaalt wat er aan wie wordt aanbevolen op YouTube is een mysterieus iets waarvan niemand precies weet hoe het werkt, wat tot gevolg heeft dat een kanaal ineens veel minder of juist veel meer views en nieuwe abonnees kan hebben.
Jezelf aan het algoritme aanpassen is ook niet te doen (en niet nodig, want je verdient je brood niet met YouTube, dun je kan het je veroorloven om te doen wat je leuk vindt), want het algoritme verandert constant.