kun je zien wie je profiel bezoekt als je een bedrijfsprofiel hebt op instagram?

als je een bedrijfsprofiel hebt zou je statistieken van bezoekers kunnen zien, maar zijn dat alleen aantallen of ook precies welke profielen, wanneer, hoe vaak, welke fotos ze hebben bekeken etc?

4 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (1)

Je kunt zien wie je profiel bezoeken. Maar er worden geen namen aan de profielen verbonden.

1. Statistieken in je profiel

De tab Activiteit laat de interactie met je profiel zien. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel nieuwe bezoekers je had en of ze hebben geklikt op je link of contactinformatie. Deze sectie laat ook het totale bereik en het totaal aantal weergaves voor de week zien, vergeleken met een eerdere periode.

De tab Inhoud laat zien hoe je posts, Stories en promoties het doen en vergelijkt ze met elkaar. Als je klikt op “Alles bekijken” kun je filteren op het type posts, een bepaalde periode of specifieke cijfers als commentaren, totale interactie, volgers, etc. Dat helpt je om te herkennen welke posts het beste werken en waarom die het zo goed doen. Die informatie kun je dan weer gebruiken voor je volgende posts.

De tab Doelgroep geeft je inzicht in de volgers die je bereikt. Je ziet er bijvoorbeeld geslacht, leeftijd en locatie. Als je een lokaal bedrijf hebt en je wilt een specifieke leeftijdsgroep bereiken, dan kun je hier goed herkennen of je account de juiste volgers aantrekt. Als je weet wanneer je volgers het meest actief zijn, kun je je posts slim plannen om zoveel mogelijk van je volgers te bereiken.

2. Statistieken in je posts
Je kunt de cijfers voor elke post bekijken als je onder de post op “Statistieken bekijken” klikt. Dit is een soort tweetrapsraket: je ziet eerst een korte samenvatting. Swipe je naar rechts, dan zie je de gegevens in meer detail.
Hier zie je het aantal likes en commentaren en ook hoe vaak de post is gedeeld of opgeslagen. Die laatste twee zijn vooral interessant omdat ze laten zien of mensen je post interessant genoeg vonden om later nog eens te bekijken of met anderen te delen.
Behalve de cijfers voor de post zie je hier ook hoeveel nieuwe accounts de posts heeft bereikt en hoe je die hebt bereikt. Handig, want als je ziet welke hashtags nieuwe mensen naar je account brengen, kun je die hashtags vaker gebruiken om meer volgers te verzamelen.

3. Statistieken in je Stories
Zie verder:
https://nl.jimdo.com/blog/ondernemen/instagram-statistieken/
SimonV