Hoe weet facebook waneer ik een foto/video plaats voor alleen vrienden dat het tegen regels is?

Ik stuurde via de facebook chat een keer een filmpje naar iemand, maar die kon dat 5 seconde bekijken. Lopen er facebook mannetjes de loeren en te gluren bij iedereen?

5 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Op wat voor manier 'tegen de regels'?

Antwoorden (1)

Ik heb vernomen -(en dit staat ook op internet. Google op: Facebook Algorimte)- dat Facebook een Algoritme heeft die alle Foto’s, video’s & andere bestanden binnen enkele seconden na het versturen ervan, scant. Als je bijvoorbeeld een video van 60 seconden stuurt met bijvoorbeeld kinderporno. Dan komt dit op de ‘Zwarte Lijst’ van het Algoritme. Als het Algo deze tegenkomt dan verwijdert het deze video per direct en worden indien nodig moderators ingelicht.

Ook als je maar 2 van de 60 seconden stuurt, pakt hij het. Hij slaat alles op, scant het en als het ook maar 1 seconden overeenkomt met iets wat op de blacklist staat, wordt het verwijdert.