Hoe download ik een foto van Instagram?

1.9K
Amadea
5 jaar geleden
Door een berichtje te zenden naar degene van wie die foto is of jij 'm digitaal mag ontvangen.
Het enige wat je nu kunt doen is een printscreen maken.

Antwoorden (3)

Ik gebruik hiervoor de app 'Multisave'. Het is gratis en je kan hiermee je startpagina/feed bekijken en foto's downloaden. Zelfs de foto's/video's die jij hebt geliked, kan je downloaden. Maar hiervoor kan je maximum aantal foto's selecteren. Als je honderden foto's in één keer wil downloaden, betaal je éénmalig € 4,99 en kan je levenslang onbeperkt zoveel foto's downloaden als je wil. De foto's komen terecht in een aparte map op je smartphone. Het is het beste app ooit, want hiermee heb ik meer dan 10.000 foto's gedownload, en het is snel ook!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heel eenvoudig.

Ga naar de Instagram-pagina van degene van wie je een foto wil downloaden, bijvoorbeeld van Fajah Lourens: https://www.instagram.com/fayaofficial/?hl=nl. Kies de foto die je wil downloaden, bijvoorbeeld waar ze op staat met het gele jasje. Klik op de foto zodat deze op de voorgrond komt te staan. Deze URL https://www.instagram.com/p/BqzmQENhmlr/ verschijnt dan in je browserscherm.

Klik met de rechtermuisknop op de foto of op de tekst ernaast zodat er een menu verschijnt. Kies daarin "Bron weergeven". Er verschijnt dan een pop-upscherm. Zoek in dat pop-upscherm met de toetsen Ctrl en f naar "jpg" of naar een woord dat dicht bij de foto staat. Zoek daarna naar jpg. Kopieer de URL van de foto vanuit het pop-upscherm van de bron. In dit geval is dat https://instagram.fams1-1.fna.fbcdn.net/vp/aa5aa5ba5dca45b5a80e468e3ccaa92e/5CA74A9A/t51.2885-15/e35/46128033_1220965528044812_4841347398084771089_n.jpg en zet deze in hetzelfde of in een nieuw browserscherm. De foto verschijnt in je browserscherm.

Klik op de foto met de rechtermuisknop en kies "Afbeelding opslaan als". Sla de foto op in een map naar keuze op je computer.

Het vinden van de juiste URL kan even wat tijd en moeite kosten, maar daar word je vanzelf handig in.

Overigens mag je de meeste foto's van internet niet verder verspreiden. Opslaan mag, voorzover ik weet, wel.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Kan, maar om het nou eenvoudig te noemen ...
Voor Chrome is er de extensie "Downloader for Instagram" die op elke foto een downloadknop plaatst. Eenmaal geïnstalleerd kan je foto's en video's zo downloaden.

https://chrome.google.com/webstore/detail/downloader-for-instagram/olkpikmlhoaojbbmmpejnimiglejmboe/related
---
En voor Firefox
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/instagram-downloader-smjrifle/
Toegevoegd op 15 december 2018 18:19: tekst