Hoe je gegevens verwijderen op Linkedin?

LinkedIn verspreidt van mij gegevens zonder mijn toestemming.
Als ik deze wil laten verwijderen moet ik eerst een account aanmaken.
Als ik een account aanmaak.. kan ik niet de gegevens verwijderen die ik in eerste instantie wil verwijderen.. alleen het nieuwe aangemaakte account.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken of bestaat er een meldpunt voor dit soort problemen ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Is het niet beter te verwoorden als: Hoe kom ik in mijn "oude" Linkedin-account? Of heb je daar nooit eerder een account gehad (net aangemaakte even niet meegerekend)? Het is nooit zo dat je met een nieuw aangemaakt account, gegevens van andere accounts kan verwijderen. Immers hoe weet linkedin dat die twee account gerelateerd zijn? Het is logisch dat enkel diegene die in kan loggen op een account de gegevens weg kan halen van dat account. De vraag is dus welk account verspreidt "jouw gegevens" en hoe bereik je dat account?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb inderdaad nooit een account gehad op LinkedIn, daarom dat ik zeg dat LinkedIn gegevens verspreidt zonder mijn toestemming.
Blijkbaar is het moeilijk contact te maken met LinkedIn of men moet eerst een account aanmaken ? En dan komt men in een spiraal terecht. Inderdaad ... welk account verspreidt "jouw gegevens" en hoe bereik je dat account?
LeonardN
5 jaar geleden
Nou. Je tikt je naam in. Je ziet de info, je klikt de link aan. Als ik dat doe kom ik op iemand die dezelfde naam heeft als ik. Als je er dan achter komt dat dat niet een ander persoon is met dezelfde naam, maar dat dit een soort fake-account is, dan ben je een stap verder. "LinkedIn gegevens verspreidt zonder mijn toestemming."
Wat zijn die gegevens (zonder in detail te treden, naam, werkplekken? geboortedatum?)
Op welke pagina staan die gegevens?
Is dat een pagina die echt jouw persoon poogt te imiteren?
Of is het een pagina van een werkgever/collega die iets over jou meldt? "LinkedIn gegevens verspreidt zonder mijn toestemming."
Is een op zichzelf vage stelling.
Linkedin doet zelf bijzonder weinig. Zij zijn een platform.
"Marktplaats zet spullen van mij te koop"
Is net zo'n onwaarschijnlijk statement.
Iemand met een account op Marktplaats kan "spullen van jou te koop zetten"
SentWierda
5 jaar geleden
LinkedIn heeft blijkbaar de telefoon nog niet ontdekt. Dus rest niets anders dan schriftelijk contact opnemen:
LinkedIn Netherlands BV,
Amstelplein 1 / Rembrandttoren,
1096 HA Amsterdam.
Of je kunt contact zoeken met Jeff Weiner, de ceo, via twitter: @jeffweiner
Wikipedia heeft een pagina Jeff Weiner.
LeonardN
5 jaar geleden
Geen enkele wereldwijd opererende grote website handelt klachten (in de regel) telefonisch of via briefwisseling af.
Alles gaat via de website zelf, daar zijn ook de instructies en mogelijkheden voor. --Of je kunt contact zoeken met Jeff Weiner, de ceo, via twitter: @jeffweiner
Wikipedia heeft een pagina Jeff Weiner.--- Sorry maar ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van hoe dergelijke platforms in elkaar steken.
Er zullen dagelijks wereldwijd duizenden duizenden klachten binnenkomen, denk niet dat Weiner zit te wachten op reguliere klachten van 1 van de +500 miljoen gebruikers.
Pas als alle door de site aangedragen mogelijkheden zijn uitgeput zou ik verdere actie ondernemen.
SentWierda
5 jaar geleden
Dat is nou juist het probleem dat Amadeus schetst: niet één van de 500 miljoen gebruikers. Dus contact zoeken via de website kan niet. En LinkedIn lijkt buiten de website contactarm.
LeonardN
5 jaar geleden
Amadeus zegt:
--
Als ik een account aanmaak.. kan ik niet de gegevens verwijderen die ik in eerste instantie wil verwijderen
-- Dat is dus ook niet het idee. Account aanmaken (is dus gedaan en anders is er zo een nieuwe aangemaakt) om zo profielen te bekijken, en het profiel vinden van degene die onterecht/onheus/ongevraagd gegevens verspreidt. Dat bedrijven als Linkedin contactarm zijn heeft een reden, ze werken zoveel mogelijk via de site. Brieven sturen en/of de CEO lastig vallen zal in veel gevallen niks opleveren. Als amadeus er zeker van is dat er iemand is die zich als hem uitgeeft kan deze ook naar de politie stappen.
https://www.politie.nl/themas/identiteitsfraude.html

Antwoorden (1)

Zoek het profiel op welke jouw persoonsgegevens als de zijne claimt en meldt dit account als een vals account.

Een vals profiel melden (kiezen)
https://www.linkedin.com/help/testing/answer/30439/onjuiste-gegevens-op-het-profiel-van-een-ander-lid-melden?lang=nl

Dan krijg je deze link:
https://www.linkedin.com/help/testing/answer/61664

puntjes en dan report, aangeven wat er niet deugt en submitten.
---
Linkedin verspreidt weinig tot niks. Het zijn accounts die gegevens delen. Er kan dus account aangemaakt zijn welke doet alsof jij het bent. Dat heet een vals profiel. Dit gebeurt weleens bij beroemdheden. Een account aanmaken met de naam Bill Gates (William Henry Gates III) eigenaar van MS zal vaker gepoogd zijn. Dat doet linkedin niet zelf, dat doet een troll of iemand met onzuivere bedoelingen.
---
Als het een account is dat gegevens deelt. Bijvoorbeeld een bekende van jou, (oudwerkgever/collega) zoek dan uit wie dat is en vraag of deze persoon de gegevens van het account af wil halen.
---
In veel gevallen zal je eerst zelf even een account aan moeten maken om het profiel in te zien van de "ValseAanmaker", dat heb je al gedaan zoals ik lees.
Toegevoegd op 18 oktober 2018 10:30: tekst