Hoe kan ik voortdurend interessante content op social media plaatsen?

Ik merk bij mijzelf dat vele anderen veel interessante en minder interessante content op social media plaatsen, maar bij mijzelf merk ik dat de lat heel hoog ligt. Ik plaats sowieso niet snel iets en heb voor mijn gevoel niet een leven dat spectaculair genoeg is om te delen op social media. Los van de vraag of je perse voortdurend leuke zaken zou willen en moeten delen op social media, vraag ik mij af hoe ik zover kan komen überhaupt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Reddie
5 jaar geleden
Het lijkt me belangrijker dat echte leven (spectaculair of niet) heel wat interessanter is dan de sociale media.
Sommige mensen kunnen heel goed vertellen/schrijven, waarbij de simpelste dingen interessant zijn om te lezen.
Niet iedereen heeft dat talent. Leef je leven, liever dan dat je van jezelf eist dat je een goed schrijver moet zijn.
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik vindt mijn leven zo spectaculair is dat ik het niet deel op sociaal media maar met de mensen om mij heen. ;-)
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik denk dat het voor jou een goed idee is om te minderen of stoppen met social media. Je klinkt heel onzeker over jezelf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vooral houden zo. Waarom zou je spectaculair nieuws op social media moeten plaatsen? Ik plaats helemaal niets over mijn leven op social media en ben dat ook niet van plan. Deel het gewoon live met de mesnen waarmee je in het dagelijks leven contact hebt, dat is veel effectiever, interessanter en geloofwaardiger dan de bullshit die veel mensen op social media bij elkaar verzinnen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankuwel voor de geweldige inbreng! Ik heb inderdaad bij tijd en wijle last van onzekerheid en stress en dat kan zeker meespelen. Ook mijn neuroticisme/perfectionisme speelt een rol. Ik probeer te minderen met sociale media. Daar heb ik een goede stelregel voor gevonden. Maximaal 10 berichten checken of hoogstens 15 minuten er op zitten per dag. Eigenlijk is dat nog heel veel, maar het is een begin. Bovendien ben ik het met u eens dat ik beter kan focussen op het werkelijke leven, zoals een hoop leeftijdsgenoten om mij heen ook doen. Nogmaals hartelijk dank! Ik ben soms een beetje naïef.

Antwoorden (1)

Hoe : je verzint iets of je liegt en post wat je interessant lijkt maar niet zozeer waar is.

Of je dit moet nastreven is een heel andere kwestie.
Vergeet niet dat veel mensen op social media niet eerlijk zijn en de gebeurtenissen in hun eigen leven aandikken of ter plekke verzinnen. Zij hebben een grote duim of een minderwaardigheidscomplex of zijn het gewend gewoon te liegen om altijd maar interessant te lijken.
Zij delen dit niet, nee, zij lossen hun probleem op deze manier op, denken zij.

Of en hoe jij zover kan komen? wil je liegen? wil je alles aandikken? of wil je alleen maar iets posten als je iets echt meemaakt en het wilt delen? Dat zou je je zelf moeten afvragen, eerlijk zijn of opvallen om een verkeerde reden.