Wat is nu precies het verschil tussen wanneer je een pagina "leuk vind" en een pagina "volgt" op Facebook?

Je wordt wel eens gevraagd om een pagina te liken. (Leuk te vinden) maar je kunt ook een pagina niet liken maar alleen volgen.
Wat is nou precies het verschil? Wat zie ik van die pagina met liken en wat zie ik met volgen?
Wat ziet diegene van mij in beide gevallen?
Ik heb wel op internet gekeken maar op de facebook help site staat het niet duidelijk. Aleen hoe je het moet doen maar niet wat het verschil is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (3)

Als je een pagina volgd krijg je te zien wanneer ze een nieuw bericht/foto/filmpje hebben geplaatst.
Als je de pagina liked vind je hem leuk (net als bij een foto kan enz kan) en krijg je niet te zien wanneer ze iets nieuws hebben geplaatst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat klopt niet. Als ik op like (de hele pagina he niet een status of foto op die pagina) druk op de pagina zie ik alle statussen die die pagina upload voorbij komen in het nieuwsoverzicht Wat zie ik dan als ik die pagina NIET like maar alleen volg?
Ritsuka
6 jaar geleden
Dan krijg je een notificatie per bericht
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus als je volgt zie je de status updates niet maar je krijgt wel van elke een melding? Ik snap er geen bal van hahahahaha
Als je een pagina volgt, krijg je elke keer een melding als er een nieuw bericht wordt geplaatst. (Net als wanneer iemand je getagd heeft bijvoorbeeld, of als iemand reageert op een bericht van jou.)
Als je een pagina liket komen de berichten wel in je nieuwsoverzicht, maar krijg je niet steeds een melding als de pagina een nieuw bericht plaatst.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Zo snap,ik het. Dan volg ik liever niet, al die meldingen..
Ik weet weinig van Facebook en daarom geef ik een antwoord wat voor mij logisch is.

Als je een pagina leuk vindt waardeer je die pagina door op de leukknop te drukken.
Als je een pagina volgt druk je op volgen omdat je de afloop wilt weten.