Waarom is er vrijwel geen Google Streetview in Duitsland?

In vergelijking met andere Europese landen is Duitsland een witte vlek op de kaart van Europe mbt Google Streetview. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Google heeft de dienst Streetview in 2011 terug getrokken uit Duitsland vanwege privacyredenen. Duitsland heeft een strenge privacywet, een van de strengste in Europa.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thanks, en als er al wel streetview is dan zijn huizen vaak geblurd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor Oostenrijk, Bellarus, Bosnie Herzegovina en Kosovo geld zeker iets vergelijkbaars?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook wel apart "250.000 Duitsers wilden dat hun huis van Street View werd gehaald". In Nederland leeft dat volgens mij allemaal niet zo. Waarom zijn Duitsers hier wel zo paranoia over?
SimonV
7 jaar geleden
Google heeft op de Duitse site van Google Maps een mogelijkheid beschikbaar gemaakt om huizen onherkenbaar te laten maken in Street View. http://www.pcmweb.nl/nieuws/opt-out-google-street-view-in-duitsland.html Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Immetjes, Als ik even mag veralgemeniseren op grond van een onderzoek van het Duitsland Instituut: de Duitsers willen van veel zaken die hun privacy betreffen de risico's weten en welke consequenties het kan hebben.
Lang voor 2010 wilde men in Duitsland al aanpassingen van Google-maps.
Het afluisterschandaal, de Nasa-affaire die in 2013 aan het licht kwam door de klokkenluider Edward Snowden heeft hun angst bevestigd.
Als geen ander kennen zij het gevaar van anonieme berichtgevingen via kliklijnen.
Zij zijn dus niet paranoïde maar hebben geleerd van de geschiedenis. 250.000 inwoners van de ongeveer 83miljoen is nog geen 0,3 procent. Niet direct: 'de Duitse bevolking'.