Facebook "liked" foto's die ik nooit heb geliked, hoe stop ik dit?

Ik kreeg via vrienden te horen dat ik in eens dingen aan het liken was die ze niet konden voorstellen dat ik die like'de.

Na een inspectie van mijn activiteitenlogboek zie ik inderdaad dingen die ik nooit geliked heb. Hoe maak ik dit ongedaan?

Zie foto voor de berichten, in dit geval de berichten van "snoopy" maar ik heb ze ook van bv 9-gag gehad.
Klikken op het wereldbolletje doet niks, kan het dan niet wijzigen naar bv "alleen ik"
Ik kan het wel middels het "pennetje" bewerken naar "vind ik niet leuk" maar als ik dat voor alles handmatig moet doen schiet het niet op...en in de toekomst wil ik ook geen berichten meer

wie oh wie verteld me waar ik wat met doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan het zijn dat je de pagina's (dus niet de foto's zelf) van Snoopy en 9-Gag hebt geliked? Ik krijg ook weleens posts te zien van vrienden die een bepaalde pagina hebben geliked, terwijl het dan net lijkt alsof ze op een bepaalde post hebben gereageerd (wat dus niet zo is). Of misschien dat iemand anders van je profiel gebruikmaakt. Het kan daarom verstandig zijn z.s.m. je wachtwoord te wijzigen.

Antwoorden (1)

Kan zijn dat je last hebt van een hack of ongewenste software.

- Kijk eens tussen de pagina's en dergelijke die je geliked hebt of daar wat raars tussen staat en haal dit weg.
- Kijk daarna eens tussen je apps/extensies van Facebook, dit staat als het goed is bij de privacy opties. Dit zijn de dingen die jij toegang hebt gegeven tot je FB account, zoals spelletjes (op tablet/telefoon of pc).
- Laat je pc eens goed scannen door een antivirus en anti-spyware scanner.

Verander als laatste je FB wachtwoord. Eerst zorgen dat je zeker weet dat alles weg is, en dan pas dit doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Die van Snoopy op je screenshot zien er uit als clickbait, je ziet een klein beetje van een plaatje en/of artikel en er staat een link onder waarop je moet klikken om de rest te zien. Maar het is een verkorte link, waardoor je niet kunt zien waar je nu eigenlijk terecht komt.
Ik gok dat die van 9Gag hetzelfde zijn, dat het niet de officiele pagina is, maar iets met een bijna dezelfde naam (ergens een streepje tussen of een punt erachter).
Die dingen proberen toegang te krijgen tot je account, waarna ze zich verspreiden onder je vriendenlijst, om zoveel mogelijk data en persoonsgegevens te stelen.
Ritsuka