Hoe groot is het bereik van webwhatsapp?

Ik heb mijn telefoon, heel stom, thuis laten liggen. Is het mogelijk dat ik webwhatsapp aan laat zetten, en dan ver weg op mijn laptop inlog op webwhatapp? Of is er een bepaalde afstand waarop webwhatsapp werkt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
20.4K

Antwoorden (2)

Deze vraag is mogelijk per telefoon afhankelijk, ik kan je alleen antwoord geven op het functioneren met een iPhone uit eigen ervaring. Als je telefoon aan staat en verbinding heeft met het internet, via Wifi of het mobiele netwerk, en je het via web.whatsapp.com je telefoon en PC al een keer gekoppeld maakt de afstand niets uit. Wel is van belang dat je maar op een PC tegelijk gebruik kunt maken van Web Whatsapp
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij mij is het om en nabij de vijf, zes meter. Dat komt omdat we meerdere accespoints hebben, en ze moeten op de "zelfde" wifi zitten. Het kan dus een paar meter meer zijn, zolang beiden maar op de zelfde WIFI zitten.

De telefoon MOET in de buurt liggen van de computer om verbinding te kunnen maken en, belangrijker, de app moet ook AAN staan. Al ligt mijn telefoon op mijn toetsenbord, als Whatsapp niet loopt, loopt de webapplicatie ook niet.

Dat is anders bij Telegram, dat ik tegenwoordig liever gebruik. Daar kan ik waar ik ook ben op welke PC dan ook gewoon gebruik maken van de desktopversie (niet in de browser) en hoef ik mijn telefoon niet eens áán te hebben staan, laat staan in de buurt te houden. Die kan ik dus gewoon gebruiken als ik mijn telefoon weer eens ergens heb laten liggen. Dat kan ik met Whatsapp wel schudden.

Het is ook de eerste waarschuwing die je krijgt als je de Whatsapp-desktop hebt geopend : ZORG ERVOOR DAT UW TELEFOON VERBONDEN BLIJFT. Verbonden, op een of andere manier, met Whatsapp / de computer dus. En daarvoor moeten ze nu eenmaal een beetje in de zelfde omgeving verkeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nog even en klein testje gedaan ; whatsapp staat nog open op de laptop. Ik ben boodschappen wezen doen ten terug gekomen met een lege telefoon die nu aan de lader ligt.
Als ik op de Whatsapp wil zegt-ie : telefoon is niet verbonden. Hij ligt er dus ongeveer 20 centimeter náást.