Waarom zie ik bij 'likes' op Facebook soms "+ 1 andere persoon" of "+ nog 1" staan, ipv een naam?

Waarom zie ik bij 'likes' op Facebook soms "+ 1 andere persoon" of "+ nog 1" staan? geen naam. Hoe kan dit, niemand is toch naamloos , hooguit een nick(name).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.9K
Amadea
7 jaar geleden
Volgens mij worden alleen de eerste drie namen genoemd, en degenen die daarna komen worden opgeteld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dat zou je denken, maar het is niet zo . Soms zijn er wel 50 of meer mensen die geliked hebben en staan er bijv. 25 of 30 namen en dan de overigen in een getal. Hier is het met één naam en daarna ...+ 1 andere persoon.

Het beste antwoord

Bij mij zie ik dat ook. En in mijn geval gaat het om een persoon die ik geblokkeerd heb.

Ik heb een ex-collega geblokkeerd op Facebook. We noemen hem voor het gemak even Kees. Ik ben bevriend of Facebook met Piet. En ik ben bevriend met Jan.
Piet en Kees zijn ook vrienden.

Nu heeft Piet een filmpje gedeeld. En Jan heeft dat filpmje geliked maar Kees ook. Dan zie ik staan: "Jan en 1 andere persoon vind dit leuk" maar ik kan niet zien wie die ander is.

Hetzelfde bij de reacties. Als alleen Kees heeft gereageerd zie ik staan "1 reactie" en als ik daar dan op klik zie ik niks.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+: inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echter @Heer V. > ik heb niemand geblokkeerd. Rara... hoe kan dit dan?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Die persoon heeft jou geblokkeerd :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ha, Heer V. daar had ik nog niet aan gedacht! maar hoe kom ik er achter wie mij geblokkeerd heeft ? en Waarom heeft blokkeren of geblokkeerd zijn enig effect op het tonen van andermans naam (of je eigen naam dus)?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Daar vraag je me wat. Ik zou niet weten HOE je moet uitvinden wie je geblokt heeft. Ik weet van 1 persoon dat die mij beblokt heeft. Ik weet namelijk dat die persoon Facebook heeft. Ik weet de naam die die persoon op Facebook gebruikt. Ik weet dat die persoon bebriend is met Piet. Toch kan ik die persoon niet vinden. Ook niet in de vriendenlijst van Piet. Op het moment dat jij iemand blokt of iemand jou. Kan je niets meer van die persoon vinden op Facebook. Maar andersom ook. Dus stel ik blokkeer jou: Dan zie ik niets meer van jou , ik kan je niet meer vinden op Facebook. Ik kan je reacties niet lezen je likes niet zien. Maar jij die van mij ook niet, al heb jij mij niet geblokt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk, dank je wel. Eerder n.a.v. een Facebook vraag, kreeg ik het antwoord dat als jij en ik elkaar geblokkeerd hadden , dat wel hersteld kon worden. Geen idee hoe, werd er niet bij verteld. Zijn er verschillende soorten van blokkeren/verwijderen? Ik heb wel eens onbekende namen verwijderd in de aangedragen namen bij de vriendschapsverzoekenlijst , maar ook bij de linksboven 'zoek pagina'.
Zie ik die dus nooit meer terug of is dat heel iets anders?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Een blokkade kan je inderdaad opheffen. Maar alleen als jij iemand geblokkeerd hebt. Als ik jou blokkeer kan jij dat natuurlijk niet opheffen. Ik heb ook wel eens aangegeven dat ik bepaalde dingen niet wil zien. Mensen die foto's delen van doodgeschopte honden enzo met de tekst "DELEN! Dan vinden we die zak wel" Dan zie ik dat artikel tenminste niet meer. En hoe je dat hersteld geen idee. Maar eigenlijk hoef ik dat ook niet te weten. Ik verwacht niet dat ik later ooit nog eens de behoefte krijg om die foto's en filmpjes toch nog eens te bekijken. Vreemde namen bij vriendschappen doe ik niets mee. Dus ik ben daar niet bekend mee eigenlijk.

Andere antwoorden (1)

Dat is om te voorkomen dat er 83 of 1566 ofzo namen komen te staan. Moet een beetje overzichtelijk blijven ;-) Je ziet normaliter alleen de meest recente (+ alle voorgaande als nummer). Bij commentaren is dat het zelfde.
Als je toevallig ergens een populaire post hebt geplaatst, kun je in je meldingen ook heel leuk bijhouden, steeds wie de meeste recente 1 of 2 was/waren (+ 127 other people likes your post" ) of "die en die en 5 anderen hebben ook gereageerd op het bericht van huppelepup".

Klik je echter op de link bij de post of foto, dan krijg je een keurig volledig rijtje van alle mensen die een bericht geliked hebben, of alle reacties op een onderwerp.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee Marleen, hier is één naam vermeld en + 1 andere persoon. Heb het al eerder gezien , ook bij een enkele vermelding , dus alleen de NN ~ grote onbekende. Nu dacht ik : vragen hoe het zit. Of je antwoord helemaal onjuist is , ik denk het niet, maar het dekt de lading niet als er sprake is van slechts één andere 'liker'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
I dat bij het bericht of bij je meldingen ?? Bij meldingen komt namelijk stees alleen maar de laatste persoon erbij.
Dus je post een foto, Sandra vind hem leuk ; krijg je een melding "Sandra likes your foto. Een half uur later vindt Esther hem leuk, staat er "Esther + nog 1 persoon likes your foto etc. En dat ververst dan elke zoveel minuten , dus als in die paar minunten 3 mensen hem leuk vinden stat er "Jolande, Hester en Fred en 7 anderen etc."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry Marleen, ik heb deze reactie van je niet eerder gezien. Nee, het is nog anders, wat je schrijft zie ik ook, is normaal, maar ik zag 't vandaag ook weer, eerder: + 1 en dan kun je toch zien door aan te klikken wie het is, maar nu weer + 1 en helemaal niets verder, dus de grote onbekende.
Ik vermoed dat het een kwestie is van iemand die zich niet bij Jan en Alleman gelezen wil zien... ("vrienden/kennissen van vrienden" etc.) Het zijn dus verschillende mogelijkheden.
Wat jij schrijft, klopt maar die zijn wel te identificeren. Dus via een omweg lees je toch wel de namen, maar in het andere geval blijven ze dus echt ONBEKEND.