Mag je een recept van iemand anders op Facebook plaatsen?

Stel je hebt een tof recept van iemand , mag je dat ,dan op facebook plaatsen ? Maakt het iets uit of het een gesloten groep is ? Of als je steeds de bronvermelding erbij zet ?

7 jaar geleden
1K
Amadea
7 jaar geleden
Pas nadat jij aan die iemand daarvoor om toestemming hebt gevraagd en die dit heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Soms is het, zeker met recepten, handiger om hele kleine dingetjes te veranderen zodat het gewon je eigen recept is. Op recepten staat trouwens niet zondermeer copyright. Het maakt ook best wel uit of het echt een recept is van allemaal basisingredienten of een "kookidee" met kant en klare producten.
De bron er bij zetten is altijd aardig.
doralien
7 jaar geleden
tja het gaat om recepten gemaakt met een thermomix , dus wel specifiek ... dus als ik het goed begrijp , en ik verander iets ... ze met niets kunnen maken ivm auteursrecht ????
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@doralien Punt is, als je iets (klein of niet klein) verandert aan een goed recept, is het dan nog goed? Kun je niet beter de bron vermelden?

Het beste antwoord

Het lijkt me dat dit gewoon moet mogen, mits er geen auteursrecht op dit recept zit. De bedenk(st)er van het recept vragen om toestemming lijkt mij wel zo netjes?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
...en ook de maker onder het recept vermelden