Plaatsen van een opgenomen video van TV(Discovery Channel) op de facebook,mag dat?

Toegevoegd na 2 uur:
gaat om persoonlijke facebook pagina zonder commercieel doeleinde,en de video is maar 5min van uitzending van 90min en logo van Discovery blijft zichtbaar in beeld.

7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In principe zit op bijna alles van Discovery Channel iets van een copyright. Dit geldt overigens ook voor programma's van vele andere zenders/studio's.
gvrox
7 jaar geleden
Bijna alles ? Ik denk eigenlijk wel alles, er is altijd wel een maker die de auteursrechten bezit.
capthavoc
7 jaar geleden
je kan wellicht beter op de site van DC kijken of je hem kunt doorlinken Maar je mag zeker zelf geen copyright materiaal dat je gedownload /opgenomen en geupload naar bv youtube hebt openbaar delen.
koraal19
7 jaar geleden
gaat om persoonlijke facebook pagina zonder commercieel doeleinde,en de video is maar 5min van uitzending van 90min.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mag niet. In de praktijk zal het niemand boeien, en zal je wel een hele zure medewerker van DC moeten treffen om in de problemen te komen, maar in theorie zou je auteursrecht breken.

Antwoorden (1)

In principe mag dat niet, Ik zou het niet proberen, kan zware juridische gevolgen hebben voor je FB account.