Bahahahahaha Shared WTF spammed mijn Facebook. Kan ik dat blokkeren?

Bahahahahaha Shared WTF spammed mijn Facebook met 12+ berichten per dag. Ik zit daar niet op te wachten. Kan ik dit blokkeren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
bedoel je dat je deze in je newsfeed ziet verschijnen? Dan heb je gewoon deze pagina geliked

Het beste antwoord

Niemand spammed zomaar je facebook ; dan heb je die persoon als vriend of volg je die groep. En dan is ontvrienden / niet meer volgen een prima oplossing.
Echter, als een van je vríenden een dergelijke pagina volgt en zo ongeveer alles liked wat er op geplaatst wordt, is de kans groot dat JIJ ook al die bagger krijgt te zien. Omdat je 'vriend' het 'liked'. Volgen by proxy zeg maar. En dat is pijnlijker.

Het enige wat je dan kunt doen is die vriend op "niet meer volgen" zetten. Dat betekent wel dat je voor echt nieuws over/van die persoon op zijn of haar pagina moet kijken, maar het scheelt een hoop visuele ellende.

Ik heb inmiddels meerdere vrienden, soms zelfs mensen die ik IRL ken en mag, die elke scheet van dergelijke verschrikkelijke (zweverige of 'humoristische' ) pagina's 'liken', en die ik om die reden helaas heb moeten ontvolgen. Niet ontvrienden; zo erg is het niet. Maar we delen beslist niet alle 'belangstellingen' zal ik maar zeggen. Hoe lief die meiden ook zijn, ik hoef niet 1001 keer per dag een tip voor een spiritueel leven, een autism awareness-quote of mooie bloem met goeiemorgen/ goeiemiddag/ goeienavond/goed weekend. Dus ontvolgen is wel redelijk routine.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Lees je wel en berichten over wat er via facebook of al die media allemaal kan en ook gebeurt dus hoezo Niemand spammed zomaar je facebook
flyingcrow
8 jaar geleden
Marleen +voor je antwoord.en bedankt want ik heb er ook iets aan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt, ik krijg geen ongewenste berichten meer van bahahaha.

Andere antwoorden (1)

Bij het bericht staat rechts een klein pijltje. Als je hierop drukt zie je verschillende blokkeer opties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+) prima antwoord, maar net iets minder compleet dan dat van Marleen. Ik ben ermee geholpen, maar sta nu voor de taak een beste antwoord te kiezen. Dan kies ik toch het antwoord van Marleen, maar als troost voor jou bij deze toch een punt.