Zit er tegenwoordig bij een domeinnaam NIET een bijpassend email ?

Ik zit er aan te denken een domeinnaam te registeren, voor zeg maar alleen het email adres (liefst zonder webhosting dus) Maar klopt het dat je dan tegenwoordig alleen de naam krijgt ?
en niet de faciliteit voor het bij de domeinnaam passende email adres ?
in principe hoef ik maar 1 adres te hebben
mag natuurlijk meer zijn.

Ik kan er even niet wijs uit worden, is dat tegenwoordig gesplits ?
dat ze je domein dan doorsturen naar zeg maar je gmail adres
zonder dat je daar verder zelf invloed op hebt ? en weer kosten moet maken
om eventeueel extra email adressen aan te maken ?

ze laten het blijken van wel (vroeger ooit een domein gehad zat alles bij maar tegenwoordig ??
of is dat een verkoop praatje ?

Natuurlijk zoek ik op de goedkoopste maar
Wat ik zoek is dus een domeinnaam met de email mogelijkheden
en redirecting maar zonder hosting

Toegevoegd na 5 minuten:
redirecting van email bedoel ik dus naast een redirect naar hosting

8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neem Strato... goedkoop pakketje. En je krijgt er standaard mailadressen bij met jouw domeinnaam.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het ligt aan het pakket dat je koopt. Verschillende aanbieders bieden verschillende pakketten aan. Je moet dus een aanbieder zoeken die een pakket aanbiedt dat aan jouw wensen voldoet. In jouw geval is dat: wel e-mail forwarding. Of er webhosting en/of URL forwarding bij zit zal jou een worst wezen. Je zult even moeten kijken of er een gegevenslimiet zit op je e-mail forwarding. Je wilt namelijk niet dat je ineens moet betalen als anderen jou grote e-mails sturen.

Antwoorden (2)

Bij mijndomein.nl heb ik meerdere domeinen geregistreerd staan. Een aantal ervan zijn enkel email domeinen. Je kan er dus een domeinnaam registreren en daarna kiezen voor óf een vorm van webhosting (een website dus), óf alleen een email domein. Hierbij krijg je alle faciliteiten die je nodig hebt om je email te regelen. Hiervoor betaal je per jaar €29,-
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, het is maar wel pakker er geboden wordt. Email mogelijkheid zit zeker niet in elk pakket.