Zijn de uitnodigingen die je op LinkedIn krijgt ook daadwerkelijk door die personen verstuurd?

Ik krijg namelijk wel eens uitnodigingen van mensen waarvan ik dat totaal niet verwacht. En omdat LinkedIn zichzelf nogal wat privileges geeft zou het mij niet verbazen dat ze zelf een soort van 'match' forceren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, vroeg ik me ook af
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die personen waarvan jij het niet verwacht, ken je die wel, of niet? Ik kreeg laatst nl. een uitnodiging van iemand die ik helemaal niet ken en waarvan ik ook niet weet hoe die aan mn mailadres komt (die uitnodiding kwam via de mail). Ik mailde naar Linkedin en het enige wat ze zeiden was dat ze mijn mail zouden blokkeren zodat ik niet meer benaderd zou worden. Maar ze beweerden dat mijn mail niet bij hun in het bestand zit en dat die persoon hem wel ergens vandaan zou hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn personen die ik alleen via via ken maar verder nooit mee gesproken heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kreeg een uitnodiging van ee ex van m'n man. Kan me niet voorstellen dat die me toevoegt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hè Sereph, maar blijkbaar weet niemand hier iets over op GV. Jammer is dat.

Antwoorden (1)

Volgens mij doen die mensen dat zelf, er zijn namelijk veel mensen die:
-heel veel mensen die vreemden uitnodigen om veel ''vrienden'' te hebben
-veel mensen die vreemden uitnodigen omdat ze social media zien als een kans om nieuwe mensen te leren kennen.

Het antwoord op je vraag is dus ja, de uitnodigingen zijn daadwerkelijk door die personen verstuurd.