Waar duiden de haakjes op bij de mededeling: (online) bij Whatsup?

Voor het eerst zie ik haakjes bij de online status van iemand op whatsup, op deze manier dus: (online). Wat houdt dit in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Whatsapp? Of echt whatsup?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel whatsApp

Antwoorden (1)

Oh, dit soort situaties zijn zo herkenbaar voor een programmeur.

Op die plek moet volgens het ontwerp de tekst "Aan het typen…" komen te staan en anders de tijd dat de gebruiker voor het laatst heeft gekeken.

"Maar wat dan als de gebruiker online is, maar niet typt ?" vraagt de programmeur. Dan wordt er over gesteggeld b.v. of er niets moet komen, of toch de laatst bekende tijd of toch wat anders.
Uiteindelijk wordt voor "Online" besloten maar men is wat onzeker en voorzichtig geworden door alle discussies en zet er als gevolg van die onzekerheid totaal onbewust 2 haakjes omheen. Als techneut met je kop in de code van het programma heb je het gevoel dat dit technisch klopt omdat het de extra optie is die eigenlijk leeg had moet blijven.

Een ander, soortgelijk voorbeeld is dit:
Je kunt kiezen in een menu:
- Auto Wit, 5 Euro
- Auto Groen, 6 Euro
- Auto Overige kleuren, 4 Euro

Dat lijkt totaal logisch totdat je het resultaat van je keuze zonder verband op de faktuur ziet:

"U heeft gekozen voor ‘Auto Overige kleuren’ de prijs is 4 Euro."

Maar de klant heeft geen auto met "Overige kleuren" ! Hij heeft een ORANJE auto gekocht !

Terug naar WhatApp:
Als gebruiker zie jij de tekst los van de samenhang met de andere opties en zijn die haakjes totaal onlogisch. Maar ondertussen staan ze er wel.

Ik zou me er verder niet druk om maken, het heeft geen betekenis.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Klopt. Mijn antwoordt was een aanname. Er zijn ook andere mogelijkheden. Wel blijft de conclusie denk ik staan dat dat haakjes geen hele diepe betekenis hebben.