iemand hackt mijn wifi wat moet ik nu doen?

iemand zei via skype dat die mijn wifi ging uitzetten, nu heeft die persoon dat ook gedaan meerdere keren zelfs. Kan ik hier iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Heb jij in configuratiescherm aangevinkt dat de computer op afstand bedient mag worden bij hulp op afstand? zo ja dan direct afvinken, verder zou ik onmiddellijk het wachtwoord van de router veranderen en ook de ssid en sleutel van het netwerk veranderen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik weet het wachtwoord niet van mijn router :( en ik heb dat schermdelen/bedienen uitgezet. hoe zou ik het wachtwoord van mijn router kunnen weten? er is geen wachtwoord vergeten knop...
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Ergens op de router zit een resetknop waarmee je de router weer in de fabrieksinstellingen kunt terug zetten. Dit knopje moet meestal een 10-15 sec ingedrukt gehouden worden. Daarna kun je met het standaard wachtwoord inloggen en daar in het menu het wachtwoord veranderen. In de handleiding van de router kun je vinden wat het ipadres en wachtwoord van de router is.Dit kun je ook op de site van de fabrikant vinden
Ik kan je adviseren terug te gaan naar fabrieksinstellingen en een wat krachtiger wachtwoord te kiezen. Vaak waren de wachtwoorden uit het SSID te herleiden, misschien is dat bij jou gebeurd? Even de handleiding raadplegen om de router opnieuw in te stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De persoon kan een zogenaamde DDoS aanval sturen naar je ipadres. Dan worden er zegmaar duizenden aanvragen gestuurd naar de server waardoor hij overbelast raakt, in dit geval je router.

Als dat niet het geval is, zorg dan dat hij jouw pc niet van een afstand kan bedienen.

Ook kan hij een RAT geïnstalleerd hebben, download een zogenaamde dark comet remover, haal hem over je pc heen. Malware bytes ook en een normale virusscanner

Je kan voor de veiligheid je SSID en je WPA2/WPA/WEP code en je router wachtwoord aanpassen.

Als je het ip adres van de dader hebt, meld die dan met goed bewijs bij de provider. Die kan de dader indien nodig afsluiten, vanwege misbruik van het netwerk.