Hoe kan ik weten hoe mijn opgestelde mail bij de ontvanger terechtkomt? Zie toelichting a.u.b.

Ik probeer mijn emails, zeker als ze wat langer zijn, altijd goed leesbaar op te schrijven, een beetje zoals een brief, zeg maar. Dus ook een zin niet te lang opschrijven, maar afbreken voordat de hele regel volgeschreven is.
Komt dit ook zo over bij de ontvanger? Misschien is hier een (dummy) handleiding voor? Ik begrijp dat het bij smartphones al anders binnenkomt, maar blijft bv. het lettertype wél zichtbaar voor de mail-ontvanger?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Door te vragen aan de persoon aan wie jij zo'n bericht stuurde of het voor hem of haar goed leesbaar bleek.
Antoni
9 jaar geleden
Misschien is het handig hetzelfde bericht aan je eigen e-mailadres te sturen als BCC.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuk !,
ik stelde "dezelfde" vraag aan mijn "computer-juf", of er niet een soort kant-lijn te creëren was aan de rechter kant;
Zij stelde dat dit alleen met "Words" kon
en dáár heb IK weer geen geduld voor om dat nu nog op mijn 65-ste te gaan bestuderen !
Succes !
SimonV
9 jaar geleden
Naar jezelf sturen heeft geen zin.
De ontvanger heeft jouw lettertype misschien niet op z’n computer geïnstalleerd. Of de ontvanger heeft z’n eigen lettertype gekozen waarin mail ontvangen moet worden.
Zie verder antwoord van Waterinfo over het regel afbreken.

Het beste antwoord

Het komt onprofessioneel over als je zinnen afbreekt omdat het einde van jouw regel bereikt is. Als de persoon die de mail leest hem in een breder beeld ziet dan jij, dan zit rechts een lege ruimte aan je bericht. Dit is nog niet zo erg, maar als die persoon het bericht in een smaller beeld ziet, dan kan zo'n regel van jou er misschien niet op en breekt die ergens halverwege de volgende regel af terwijl de tekst pas op de volgende regel verdergaat.
Als je elke paragraaf gewoon doorschrijft tot aan het einde, dan krijgt iedereen het bericht op een mooie manier te zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mee eens. Meestal weet je niet op wat voor scherm iemand het leest, of hoe groot zijn venster is in Windows, of op een ander systeem. Mail is niet ontworpen om er precies zo uit te zien als bij het verzenden, om o.a. deze reden. Zoals een brief of een fax dat wel is. Vandaar mijn opmerking om het als PDF te versturen. Maar dat kan juist weer lastig zijn op een mobiele telefoon, omdat die PDF niet op het scherm pas. Of wel, maar dan veel te klein om te lezen.

Andere antwoorden (1)

De beste, nog net praktisch haalbare manier, is om je bericht in PDF formaat te versturen. Vrijwel elke computer kan dat op het scherm zetten, en moderne smartphones kunnen het ook. Het is wel wat gedoe, want je moet de tekst intypen in Microsoft Word of de equivalent daarvan op een Mac. Of in Open Office, een prima gratis alternatief. Dat bericht moet je dan opslaan als PDF. In Open Office moet dat geloof ik via "export". En dan verstuur je het bestand met je mailprogramma, als bijlage.