Bestaat er een app die de tijd stil zet bij WhatsApp?

Ik bedoel niet verbergen maar stilzetten dus

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
20.2K

Antwoorden (1)

Volgens mij kan dat niet, omdat de tijd waarop jij berichten verstuurt uit de klok van Whatsapp komt. Van hun server dus. En de tijd stilzetten op je telefoon zal ook niet meevallen, dat vereist root-access en dan nog lijkt het me lastig.

Wat wel kan, en misschien bedoel je dat: de tijd stilzetten die mensen zien wanneer jij het laatst online was. Bij Android kan dat althans. Dan moet je Whatsapp Plus hebben (kost geld, 2 euro of zo). Als je dan je online status verbergt, zien mensen de tijd dat je nog online was voordat die status ging verbergen. Maar als jij die een berichtje stuurt, heeft dat wel de tijd van het echte versturen. Dan ben je dus bijv. zogenaamd op 1 feb. het laatst online geweest, maar je bericht heeft de datum en tijd van vandaag. Mensen die jij niet appt, zien dat niet, die zien alleen 1 februari laatst online geweest.

Toegevoegd na 10 minuten:
Er bestaat een truc om hetzelfde effect te bereiken als met Whatsapp Plus, en er zijn apps die dat doen. De truc werkt zo:

Je opent (altijd!, vereist discipline) pas WhatsApp, als je offline bent. Dus WiFi uitzetten, EN mobiele gegevens. Dan typ je een berichtje, en drukt op verzenden. Het bericht wordt op je toestel opgeslagen, maar niet verstuurd. Daarna sluit je de app, en wis je bij voorkeur ook het RAM geheugen. Schakel daarna je gegevensverbinding (en/of WiFi) weer in. Het bericht wordt dan alsnog verstuurd.
Er zijn apps die dit voor je regelen, maar die doen het niet altijd goed. Ze heten secret whatsapp en dat soort namen.
Als je het zelf doet, met de hand, gaat het wel goed. Maar dan moet je ook bij een inkomend berichtje niet op zo'n melding klikken zonder eerst de internetverbindingen uit te zetten. En ook bij het versturen van foto's enz. altijd die handelingen herhalen. Dat gaat geheid een keertje mis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook je online tijd verbergen zonder te betalen.