S'avonds slecht wifi ontvangst op mijn laptop terwijl dit over dag niet het geval is. Wie heeft hier een oplossing voor ?

overdag is wifi goed maar in de avond uren is het een echte ramp Ik heb geen idee hoe dit komt. Kan mij iemand een tip geven waar dit door komt??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (3)

Zijn er meer mensen die 's avonds op jouw wifi-kanaal internetten? Het aantal personen kan namelijk ook effect hebben op jouw internetverbinding.
Wat je nog kan proberen is inloggen op je router en je kanaalsterkte naar 100% zetten.
Ook kan je aluminiumfolie om je router plaatsen, hierdoor wordt het signaal versterkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je overdag goed bereik hebt en 's avonds niet, dan is de kans groot dat er 's avonds één of meer apparaten aan gaan die overdag uit staan.
Denk daarbij aan andere WiFi-apparaten (het mobieltje buren komt b.v. 's avonds thuis na het werk) of de b.v. TV van jouzelf en/of de buren gaat aan.

De meest eenvoudige oplossing is het verplaatsen van je Wifi-zender (waarschijnlijk de modem) Probeer een plek te vinden waar het signaal zo min mogelijk meters hoeft af te leggen naar de ontvangende wifi-apparaten en waar zo min mogelijk storing in de lucht 'hangt'.

Werkt dat niet, kijk dan eens of je de Wifi-zender op een ander kanaal kunt zetten. Hiervoor zul je in het apparaat in moeten loggen. De ongvangende apparatuur volgen dit automatisch. Dat kán helpen, maar mijn ervaring is dat het effect beperkt is.

Als derde optie zou je een repeater kunnen installeren. Dat is een wifi-apparaat wat als een extra zender op een andere plek neer gezet kan worden. Volgens hetzelfde principe als al die losse GSM-antennes zamen één netwerk vormen.

Werkt dat ook niet...

De meest betrouwbare verbining is nog altijd gewoon met een kabel. Dat is geen oplossing voor je mobieltje, maar wellicht wél voor je laptop e.d.
Het is heel goed mogelijk dat dit wordt verstoord door lichtpunten die je 's avonds aan doet.
Deze kunnen heel goed storen, bij ons hielp dit.

Groeten Ron
een jaar geleden